Prima pagină » Economic » Uite autostrada, nu e autostrada. Dragnea dă asigurări că Sibiu-Pitești va fi autostradă

Uite autostrada, nu e autostrada. Dragnea dă asigurări că Sibiu-Pitești va fi autostradă

Uite autostrada, nu e autostrada. Dragnea dă asigurări că Sibiu-Pitești va fi autostradă
Ministrul Dezvoltării Regionale, Liviu Dragnea, a declarat duminică, la Horezu, că între Sibiu și Pitești va fi construită o autostradă și că în cel mai scurt timp vor începe exproprierile

Ministrul Dezvoltării Regionale, Liviu Dragnea, a declarat duminică, la Horezu, că între Sibiu și Pitești va fi construită o autostradă și că în cel mai scurt timp vor începe exproprierile, potrivit Agerpres.

„Vreau să fac o precizare pe care a făcut-o și premierul sâmbătă: informația importantă și corectă este că în Master Planul de Transport al României, care este singurul document oficial, acolo tronsonul Sibiu-Pitești este trecut autostradă. Faptul că până a se ajunge la autostradă se trece prin niște faze intermediare este important, dar nu este determinant. Cert este că prima operație va fi exproprierea pentru autostradă, urmând să se decidă ulterior dacă se trece prin faza intermediară de a se construi un drum expres sau se face de la bun început autostradă. Exproprierile vor începe cât de curând, important este de știut că între Sibiu și Pitești va fi autostradă”, a precizat Liviu Dragnea.

Segmentul rutier Pitești — Sibiu va fi trecut în Programul Operațional de Transport ca autostradă, a anunțat sâmbătă premierul Victor Ponta, la finalul unei vizite la Uzina Dacia de la Mioveni. El a adăugat că legătura rutieră va fi realizată în două etape, mai întâi ca drum expres, și apoi ca autostradă.

La începutul lunii, ministrul Transporturilor Ioan Rus a prezentat Master Planul General de Transport al României în fața comisiilor parlamentare de transporturi. Documentul cuprinde toate intervențiile în infrastructură pentru 2014-2030.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Brașov (103 km), Ploiești – Comarnic (49 km), Craiova – Pitești (115 km), Comarnic – Brașov (54 km), Brașov – Bacău (158 km) și Gilău – Borș (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA.

În plus, Master Planul cuprinde construcția de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă, 16.466 km de drumuri naționale, 35.587 km de drumuri județene și 32.190 de drumuri comunale.

Citește și