Prima pagină » Economic » Uluitor. Cât reprezintă, de fapt, piața autohtonă de biciclete. N-ai fi spus că vorbim de sute de milioane de euro

Uluitor. Cât reprezintă, de fapt, piața autohtonă de biciclete. N-ai fi spus că vorbim de sute de milioane de euro

Uluitor. Cât reprezintă, de fapt, piața autohtonă de biciclete. N-ai fi spus că vorbim de sute de milioane de euro

Rezultatele unei cercetări recente care a avut în vizor piața autohtonă de biciclete relevă că, anul trecut, aceasta a atins la o cifră de vânzări de-a dreptul impresionantă, și anume 150 milioane de euro, iar trendul este unul ascendent, românii fiind dispuși să plătească, în medie, aproximativ 650 lei pentru o bicicletă de copii și 1100 lei, pentru o bicicletă de adulți.

Și asta în condițiile în care, spun cei de la Bekid, în Germania, locuitorii sunt dispuși să plătească de 5-6 ori mai mult pentru o bicicletă, cauza fiind nu doar puterea de cumpărare net mai mare, ci și infrastructura modernă pentru bicicliști.

„După ce am analizat comenzile de biciclete de copii și de adulți din ultimii ani (…), am observat că în România se cheltuiește în medie pentru o bicicletă de copii, în jur de 650 de lei (preț cu TVA inclus), iar pentru o bicicletă pentru adulți 1100 lei”.

„Aceste valori ne poziţionează pe antepenultimul loc din Europa. Prin comparație, un neamț cheltuiește de 5-6 ori mai mult pentru biciclete.

„Bicicleta este cea mai ieftină modalitate de transport, pentru care nu plătim taxe, nu există costuri de parcare, nu avem nevoie de permis pentru a o conduce, iar taxele de service sunt foarte reduse.

„Mersul cu bicicleta este cea mai sănătoasă, relaxantă și accesibilă metodă de deplasare. Bicicletă este foarte simplu de manevrat, este rapidă, silențioasă, economa și nu în ultimul rând, este un mijloc de transport eco.

„Autoritățile ar putea ajuta la creșterea gradului de sănătate în rândul populației prin investițiile în piste pentru biciclete. Vânzările de biciclete ar crește foarte mult, însă din păcate din cauza infrastructurii precare sunt descurajate persoanele care ar fi dornice să adopte acest stil de viaţă sănătos”, a precizat Iulian Ghisoiu, managerul unui magazin online de biciclete.

Bulgarii și românii „pedalează” cu sârg către locurile fruntașe la producția de biciclete

Având o producție de 0,52 milioane biciclete în 2019, tandemul format din Bulgaria și România ocupă locul VII la producția acestui tip de vehicule rutiere cu două roți așezate în line.

Blocul comunitar (UE27) a produs în cele 12 luni ale anului trecut nu mai puțin de 11,4 milioane de biciclete, o majorare de procentaj de 5% față de 2018 și de nu mai puțin de 10 puncte procentuale față de anul 2014, conform statisticilor publicate joi, 13 august 2020, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Dintre cele 27 de țări membre ale Uniunii Europene (UE), cei mai importanți producători de biciclete au fost: Portugalia (2,7 milioane de bucăți), Italia (2,1 milioane unități), Germania (1,5 milioane biciclete), Polonia (0,9 milioane bucăți) şi Olanda (0,7 milioane unități).

Acest top cinci state UE sunt responsabile pentru circa 70% din producţia totală de bicicletă a UE în 2019. Urmează apoi Franţa (0,55 milioane de biciclete), Bulgaria şi România (ambele cu 0,52 milioane de biciclete).