În urmă cu 20 de ani, David Neacșu, un alpinist român, visa să urce pe Everest. Atunci însă, organizatorul expediției a fugit cu banii strânși, iar cei care se înscriseseră au pierdut totul. Un lucru nu a pierdut însă Neacșu: încrederea că într-o zi va ajunge acolo unde și-a propus chiar și fără ajutorul cuiva.
Nu doar că a ajuns pe cel mai înalt vârf de pe Pământ, dar ulterior și-a canalizat pasiunea pentru munte către o afacere. Alpinistul și-a deschis cinci magazine de echipamente sportive pentru activități în aer liber, scrie businessmagazin.ro. Este, așadar, proprietarul Himalaya, companie cu 27 de angajați și venituri de aproape șapte milioane de euro
Situate pe Calea Moșilor, în Capitală, cele cinci magazine se întind pe 700 de metri pătrați. O suprafață similară ocupă și depozitele firmei, toate botezate cu denumirile primelor vârfuri cucerite de alpinistul David Neacșu: Muntele Vinson, Elbrus, Carstensz Pyramid și McKinley.
La 54 de ani, Neacșu are în palmares 37 de expediții mari pe toate continentele, dintre care 19 premiere românești.
La început, în urmă cu 30 de ani, a fost instructor în cadrul școlii de ghizi naționali a BTT-ului, iar apoi la Centrul Universitar București. Ulterior, a fost director de agenție de turism în cadrul unei firme fondate de foștii săi elevi de la școala de ghizi, iar în 1993 a decis să își construiască propria afacere.
„După ce mi-au degerat picioarele pe munte, am hotărât să fac un magazin pentru a aduce echipamente de care aveam nevoie eu în primul rând, iar, apoi, pentru a putea pleca oriunde în lumea asta fără să trebuiască să dau socoteală nimănui, să fiu propriul meu stăpân”, a povestit el.
Primul magazin a fost inițial deschis în complexul comercial Unirea, însă după ce prețul chiriei a crescut, Neacșu a fost nevoit să se mute. În anul 2000, își deschidea un magazin pe Calea Moșilor: „Aveam 11 angajați și abia îmi permiteam să le plătesc salariile. Nu am avut bani și pentru pază și, în primele trei luni de funcționare, am dormit în fața magazinului, într-un cort”, și-a amintit el.
Cu multă muncă și perseverență, Neacșu a reușit însă să-și vadă visul îndeplinit și să-și extindă afacerea. Acum, 200 de zile din an le petrece în expediții, iar în restul timpului se ocupă de magazinele sale.
În prezent, David Neacșu plănuiește o nouă călătorie în Papua-Noua Guinee, iar la începutul lui 2015 va merge în Uganda.
Cât privește business-ul pe care îl conduce, alpinistul vrea ca în această toamnă să lanseze un magazin online destinat brandului Mammut, iar anul viitor, să deschidă un nou magazin, destinat brandului indonezian Icebreaker, axat pe producția de haine din lână Merinos.