Un angajat a postat o fotografie compromițătoare pe internet și a implicat numele companiei într-o discuție aprinsă. Cum se termină totul

Un angajat a postat o fotografie compromițătoare pe internet și a implicat numele companiei într-o discuție aprinsă. Cum se termină totul
Publicat: 04/09/2014, 21:12
Actualizat: 20/03/2019, 17:23

Din ce în ce mai mulți oameni folosesc cu regularitate internetul, fie pentru a afla cele mai noi informații din diferite domenii, fie pentru a socializa. Rețele ca Facebook, Twitter sau YouTube au avut parte de o expansiune surprinzătoare în ultimii ani, iar acum oricine poate posta ceva care să incrimineze o persoană, un produs sau o companie. Vestea circulă rapid în mediul online așa că poți ajunge să te confrunți în doar câteva ore cu o situație de criză. La acest pericol se adaugă și postările făcute pe rețelele de socializare de șefii de companii sau de alți angajați din top management care, dacă nu sunt adecvate, pot arunca o umbră asupra firmei diminuând încrederea clienților în produsele tale.

Ce faci înainte de a scăpa situația de sub control aflăm de la Lucian Vînătoriu, crisis manager specialist în cadrul firmei de consultanță Hostile Context Management.

„Online-ul este mediul în care se poate propaga cel mai ușor o criză. O poză compromițătoare a unui manager sau a unui antreprenor apărută online – cum există acum un scandal cu vedetele de la Hollywood – se răspândește în primul rând prin Facebook, prin Twitter, în toate mediile. Înainte să apuci să ai o reacție poate că poza aceea a ajuns în redacția de știri a unui tabloid de scandal”, a declarat pentru gândul Lucian Vînătoriu.

Aceste situații sunt foarte greu de gestionat, în opinia specialistului, pentru că nu seamănă niciodată între ele și nu îți poți construi un plan de acțiune „pe puncte” pe care să îl pui în practică în momentul în care s-a intrat într-o criză.

O reacție foarte puternică apare din partea consumatorilor în special atunci când o informație despre un produs neconform s-a propagat prin intermediul internetului.

„Cu ajutorul mediului online, oricine poate încărca un video sau o poză cu produsul cu probleme și atunci opinia publică are o reacție emoțională, vrea să știe imediat vinovatul, să găsească responsabilul. Nu stă să vadă dacă firma a retras un lot sau nu”, explică Vînătoriu.

Este important ca în astfel de situații de criză, reprezentanții companiei să acționeze rapid și transparent. „Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să admiți că există o problemă. Dacă ai admis problema trebuie să constitui o așa-numită celulă de criză. Ce îi sfătuim noi pe șefi este ca acest grup de lucru să fie cât mai mic cu putință pentru că în grupurile mari responsabilitatea se diluează. Dacă suntem mulți acolo, ne putem ascunde după un monitor, spunem . În astfel de situații este bine să iasă din sală cei care nu vor lua decizii”, spune specialistul.

Din celula de criză nu trebuie să lipsească cel care poate lua decizii sau chiar patronul, un avocat sau un consultant juridic și un bun comunicator, în general un PR.

Atenție însă, nu orice problemă apărută din cauza unei imagini publicate pe internet reprezintă o situație de criză. „E posibil să nu fie vorba aici despre o situație de criză, ci doar despre comunicare de criză. Atunci, sfatul nostru ar fi ca respectiva companie să se adreseze direct către firmele de PR pentru a-i rezolva problema de imagine”, spune Lucian Vînătoriu.

Cum îți păstrezi curată reputația pe internet

Dacă vrei să protejezi reputația companiei tale în mediul online trebuie să urmezi o serie de reguli, spune specialistul.

1. Nu trebuie să te angrenezi în disputele care implică firma ta ce apar pe Facebook sau pe forumuri.

2. Nu trebuie să ascunzi sau să ștergi mesajele negative postate la adresa companiei tale.

3. Nu trebuie să încerci să cumperi tăcerea bloggerilor.

4. Nu trebuie să te grăbești să ameninți cu demersuri legale pe cei care fac afirmații defăimătoare. Nu vei reuși decăt să mărești amploarea situației și să atragi atenția mai multor persoane asupra problemei.

5. Nu întreține diseminarea informațiilor negative încercât să faci multe dezmințiri pentru că îți diminuezi credibilitatea.

6. Unele informații negative la adresa companiei tale nu sunt dăunătoare. Este vorba despre exagerări care atrag clienții care îți apreciază produsele sau serviciile să îți ia apărarea.

7. Nu posta pe internet imagini neprofesionale despre companie, angajați sau produse.

8. Nu renunța la valorile companiei.

9. Nu recurge la reclamă mascată.

10. Solicită ajutor specializat pentru că reputația se câștigă în timp, iar în mediul online este expusă la o serie de factori care o pot distruge rapid.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cum a fost reflectată victoria Maiei Sandu în presa internațională: O palmă dată Kremlinului. Ce...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Cele mai sigure țări în care să te afli în cazul izbucnirii celui de-al Treilea...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
Păianjeni mari cât un șobolan au invadat Marea Britanie, după ce mii de exemplare au...
Apartament cu două camere scos la vânzare cu 340.000 euro în Cluj. Ironii pe rețelele...
Cântăreață din România, implicată într-un grav accident auto! Mașina ei s-a izbit cu putere de...
Planta care te scapă rapid de durere. Crește în grădină și are proprietăți similare opiului
Boala care a umplut spitalele în ultimele săptămâni. Doi copii au murit deja
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Unde va petrece sărbătorile Vlad Pascu. Judecătorii au luat o decizie în cazul celui care...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Document: ce dimensiuni trebuie să aibă o groapă comună la ruşi
A fost găsită ARCA lui NOE? Indiciul găsit pe o monedă din secolul III
Reguli ITP 2024. Se suspendă automat înmatricularea. Ce șoferi nu mai au drept legal de...
Avionul prăbușit de un pilot care și-a pierdut mințile. O catastrofă unică în istoria aviației,...
Ce a putut să facă un român pe scara blocului, chiar la ușa liftului. Ceilalți...
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
Momentul în care Chris Martin a căzut printr-o gaură din scenă a fost surprins video...
BANCUL ZILEI. Bulişor: – Mami, de ce îți pui atâta fard pe față?
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang