Kik este un brand aflat în portofoliul gigantului gerÂman Tengelmann, grup care nu este străin de piața locală, fiind preÂzent anterior cu două branduri Plus Discount (lanț de magazine preluat de Lidl în 2011) și OBI (retailer de bricolaj care s-a retras de pe piață pentru că înregistra pierderi). MagaziÂnele OBI au ajuns în mâinile altor retaileri – kika, Hornbach și Jumbo.
Tengelmann își încearcă acum norocul pentru a treia oară pe piața din România, de această dată pe un alt segment, cel de modă.
Piața locală a modei este una dintre cele mai căuÂtate de retailerii străini din toată lumea.
Analiștii și exeÂcutivii din doÂmeÂniu afirmă că în România nuÂmărul de reÂtaiÂleri este comÂpaÂrabil cu cel de pe pieÂțele dezvolÂtaÂte. MoÂtiÂvul? Românii sunt paÂsioÂnați de modă și de trenÂduri și astfel sunt mai disÂpuși să dea bani pe haine și încălțări în comparație cu vecinii cehi și polonezi, deși salariile sunt la jumătate.
Decizia nemților de a aduce local brandul Kik poate fi justificată de acest lucru, dar și de ascensiunea rapidă a altor discounteri în frunte cu Pepco, un grup polonez care a acoperit țara cu peste 150 de magazine și a ajuns în timp record la afaceri de peste 300 mil. lei în 2016 (ultiÂmul an pentru care există date publice), mai scriu cei de la RL.