Un gigant german revine în România după ce a vândut afacerile Obi și Plus Discount. Domeniul în care va investi acum

Publicat: 27 01. 2018, 19:33

Kik este un brand aflat în portofoliul gigantului ger­man Tengelmann, grup care nu este străin de piața locală, fiind pre­zent anterior cu două branduri Plus Discount (lanț de magazine preluat de Lidl în 2011) și OBI (retailer de bricolaj care s-a retras de pe piață pentru că înregistra pierderi). Magazi­nele OBI au ajuns în mâinile altor retaileri – kika, Hornbach și Jumbo.

Tengelmann își încearcă acum norocul pentru a treia oară pe piața din România, de această dată pe un alt segment, cel de modă.

Piața locală a modei este una dintre cele mai cău­tate de retailerii străini din toată lumea.

Analiștii și exe­cutivii din do­me­niu afirmă că în România nu­mărul de re­tai­leri este com­pa­rabil cu cel de pe pie­țele dezvol­ta­te. Mo­ti­vul? Românii sunt pa­sio­nați de modă și de tren­duri și astfel sunt mai dis­puși să dea bani pe haine și încălțări în comparație cu vecinii cehi și polonezi, deși salariile sunt la jumătate.

Decizia nemților de a aduce local brandul Kik poate fi justificată de acest lucru, dar și de ascensiunea rapidă a altor discounteri în frunte cu Pepco, un grup polonez care a acoperit țara cu peste 150 de magazine și a ajuns în timp record la afaceri de peste 300 mil. lei în 2016 (ulti­mul an pentru care există date publice), mai scriu cei de la RL.