Prima pagină » Economic » Un guru în consultanța de afaceri respinge clișeele: „Clientul nu este rege și nu are întotdeauna dreptate”

Un guru în consultanța de afaceri respinge clișeele: „Clientul nu este rege și nu are întotdeauna dreptate”

Un guru în consultanța de afaceri respinge clișeele: „Clientul nu este rege și nu are întotdeauna dreptate
„Clientul este rege" sau „clientul are întotdeauna dreptate" sunt expresii care încep, în contextul unei economii globale, să își piardă stigmatul de clișee

Căi de acces late ca niște șosele, bazine cu pești exotici, o grădină cu sute de specii de fluturi vii, o piscină în aer liber, un tobogan cu patru niveluri, dormitoare, cinematografe, săli pentru jocuri video – sunt câteva dintre dotările care fac din aeroportul Changi al statului Singapore cel mai premiat aeroport din lume la capitolul servicii.

Aeroportul ocupă de asemenea locul cinci în topul aeroporturilor cu cel mai mare trafic la nivel mondial, fiind vizitat de peste 42 de milioane de călători anual, adică de peste șapte ori mai mult decât populația orașului Singapore. „Reprezintă poarta țării și, ca atare, are un impact enorm asupra primelor și ultimelor impresii pe care le au vizitatorii statului Singapore. Prin urmare, standardul serviciilor din aeroport trebuia să fie excelent”, explică Ron Kaufman, guru în domeniul creșterii calității serviciilor pentru clienți, lecția învățată de singaporezi.

Aeroportul Changi este exemplul care se regăsește deseori în discursul său prin care încearcă să construiască o cultură a serviciilor în companii, fie prin workshop-urile pe care le ține în toată lumea, fie prin cărțile sale. „Serviciile superioare surprind, trec peste așteptările clienților, ridică standardele. Ele produc satisfacție pentru că oferă mai mult decât este uzual. Pentru companii înseamnă preocuparea de a depăși ceea ce industria definește ca tradițional, normal, standard. Până la urmă, mai mult sau mai puțin, toată lumea livrează «ceea ce trebuie». De aceea, pentru a fi memorabil trebuie să faci un pas în plus, să aduci valoare adăugată”, definește Kaufman conceptul de servicii superioare.

Citește articolul complet pe în Business Magazin >>>

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Adelina Chivu, pe plajă în Thailanda. Cum arată la 43 de ani
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit