„Contextul de piață e diferit. Generația nouă e fluidă, nu are casă sau mașină, nu vrea credite pe termen lung. Tinerii vor ceva rapid, personalizat. Pe ei îi găsești pe Twitter, pe Instagram, pe Facebook”, a spus la ZF Live Antonio Eram, director general Netopia Systems.
Firma a înființat anul trecut un IFN în Mexic și acordă microcredite, de maximum 150 de dolari, pentru o perioadă de zece zile, la o dobândă de 1% pe zi. Netopia Systems a realizat un algoritm prin care calculează bonitatea aplicanților în funcție de profilul de Facebook, fiind prima firmă care a lansat astfel de oferte pe piața din America de Sud.
„Am folosit ce am învățat în România, să construiești pe ceva în mișcare și ne-am dus pe o piață și mai în mișcare. În România, verificările le face ANAF și Biroul de Credit. Acolo nu e așa. Am fost printre primii care au construit un algoritm de verificare a bonității pe baza profilului de Facebook. Avem un rulaj de credite de 500-600.000 dolari pe lună”.