Prima pagină » Economic » Un lanț de magazine din Grecia a decis să vină în România

Un lanț de magazine din Grecia a decis să vină în România

Un lanț de magazine din Grecia a decis să vină în România
Retailerul grec de jucării și produse pentru locuință Jumbo se pregătește pentru extinderea pe piața românească, unde vrea să deschidă 8 magazine până în 2016, cu vânzări estimate la 37,3 milioane euro în acel an.

Retailerul grec de jucării și produse pentru locuință Jumbo se pregătește pentru extinderea pe piața românească, unde vrea să deschidă 8 magazine până în 2016, cu vânzări estimate la 37,3 milioane euro în acel an.

Compania, cel mai mare lanț de magazine de jucării din Grecia, deține un teren de 47.000 metri pătrați în București și vrea să deschidă primele magazine din România în anul 2014, potrivit raportului anual al Jumbo.

Alte informații despre planurile retailerului se găsesc într-o analiză a Investment Bank of Greece (IGB), care notează că Jumbo intenționează să deschidă două magazine în România în 2014, urmate de câte trei inaugurări în următorii doi ani pentru un total de opt locații.

Tot IBG estimează, pe baza datelor furnizate de companie, că Jumbo ar trebui să înregistreze în 2014 vânzări de 8,8 milioane euro în România, care ar urma să crească la 22,7 milioane euro în 2015, respectiv 37,3 milioane euro în 2016.

După 26 de ani de activitate, compania este prezentă în Grecia (51 de magazine), Bulgaria (7 magazine) și Cipru (3 unități), având peste 3.400 de angajați. În Macedonia și Albania, rețeaua Jumbo funcționează în sistem de franciză. Jumbo este listată din 1997 la bursa de la Atena

Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decorațiuni și produse pentru locuință, toate la prețuri mici.

Jumbo a înregistrat în primul trimestrul al anului fiscal curent (iulie 2012 – iunie 2013) un profit net de 17,1 milioane euro, în scădere ușoară de la 17,9 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut. Vânzările companiei au crescut însă cu 2,8%, de la 120,5 milioane euro la 124 milioane euro.

Autor

Citește și