Retailerul francez de îmbrăcăminte Kiabi va ieși de pe piața românească, unde a deschis primul magazin în anul 2009, în prezent fiind în căutarea unor parteneri care să preia cele șase magazine operate în România, a declarat pentru MEDIAFAX, Yann Le Blay, director în companie.
„Căutăm pe cineva care să preia cele șase magazine pe care le deținem în România, patru în București și câte unul în Constanța și Cluj-Napoca”, a arătat Le Blay, director în cadrul subsidiarei din România.
Scăderea cifrei de afaceri în 2011 este principalul motiv pentru care compania a decis să se retragă din România.
Kiabi a investit circa 3 milioane de euro pentru cele șase magazine deschise în România, iar planurile companiei vizau dezvoltarea a 20 de unități pe piața locală până la sfârșitul anului 2014.
Retailerul are magazine în centrele comerciale Iris Shopping Center, din cartierul Titan, Grand Arena Berceni, Militari Shopping Center și galeria Orhideea, toate din București, precum și în complexul Tom din Constanța și Polus Center din Cluj.
Compania este specializată în vânzarea de îmbrăcăminte, accesorii și încălțăminte, în unități comerciale cu o suprafață de 1.000-2.000 de metri pătrați și este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din Franța.
Retailerul este deținut de familia franceză Mulliez, proprietară a hipermarketurilor Auchan, a retailerului de articole sportive Decathlon, precum și a lanțului de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Kiabi are la nivel global circa 300 de magazine proprii și în franciză, care generează afaceri de 1 miliard de euro.
În România, Kiabi este prezentă direct, iar potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor Publice, a avut afaceri în 2010 de 47,3 milioane de lei și pierderi de 4,2 milioane de lei.
Kiabi este cel de-al doilea nume internațional care anunță ieșirea de pe piața locală în decurs de o săptămână. În urmă cu două zile, compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a anunțat că va închide săptămâna aceasta ultimele două restaurante pe care le mai avea pe piața locală, decizie care marchează ieșirea de pe piață a lanțului de fast food. Anterior, au fost închise alte trei locații, din Băneasa Shopping City, Plaza România și București Mall.