Un nou faliment în industria asigurărilor. Cum sunt afectați clienții
Un nou faliment pe piața de asigurări: ASF a decis retragerea autorizației de funcționare pentru Certasig și solicită deschiderea procedurii de faliment.
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a decis, în ședința din data de 19 februarie 2020, retragerea autorizației de funcționare a societății Certasig – Societate de Asigurare și Reasigurare, ca urmare a faptului că societatea nu și-a restabilit în termenul prevăzut de lege nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerința de capital minim (MCR).
Totodată, Consiliul A.S.F. a constatat starea de insolvență a societății Certasig – Societate de Asigurare și Reasigurare S.A. și a hotărât să inițieze demersurile legale privind promovarea cererii de deschidere a procedurii falimentului împotriva asigurătorului.
Orice persoană care invocă un drept de creanță împotriva asigurătorului, după producerea unor riscuri acoperite printr-o poliță de asigurare valabilă, între data retragerii autorizației de funcționare și cea a denunțării contractelor de asigurare, poate solicita deschiderea dosarului de daună la societatea de asigurare.
Conform legislației în vigoare, protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurător revine Fondului de Garantare a Asiguraților, în limita plafonului de 450.000 de lei per asigurat.
„Asigurătorul are obligația de a notifica asigurații atât cu privire la posibilitatea acestora de a denunța contractele de asigurare încheiate cu Certasig – Societate de Asigurare și Reasigurare S.A., cât și cu privire la dreptul acestora de a recupera primele de asigurare, achitate în cadrul contractelor, proporțional cu perioada cuprinsă între momentul denunțării și cel al expirării duratei de valabilitate a contractelor. Contractele care nu sunt denunțate rămân în vigoare până la data expirării”, se spune în comunicatul ASF de joi.