Volumul vânzărilor de Black Friday la cel mai mare retailer online din România a ajuns la un nou record la cea de-a 11 ediție, din 12 noiembrie, depășind pragul de 600 de milioane de lei.
Clienții eMAG au comandat de „Vinerea Neagră” peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG și ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul trecut, pană la 609 milioane lei.
„Rezultatele sunt în marja așteptărilor inițiale și evidențiază tendințele de anul acesta – clienții comandă mai multe produse din mai multe categorii. De aceea, creșterea numărului total de produse este semnificativă raportat la anul trecut – s-au vândut cu 500.000 de produse mai mult. Astfel, diversificarea coșului de cumpărături este principala tendință de anul acesta și va defini modul în care clienții vor cumpăra online și pe viitor”, au declarat reprezentanții eMAG, pentru Gândul.
Creșterea estimată de oficialii eMAG era de 615 milioane de lei, față de cele 585,7 de milioane de lei din anul 2020, evaluarea care a ținut cont și de faptul că pe tot parcursul anului cumpărăturile au fost la un nivel ridicat, după cum preciza vicepreședinte eMAG, Florin Filote, pentru Gândul.
În total, eMAG a avut la ediția din 12 noiembrie reduceri totale de 330 milioane de lei la peste 4,5 milioane de produse, oferite de eMAG și de sellerii din Marketplace.
Pe lângă diversificarea mare a coșului de cumpărături, printre tendințele anului s-au remarcat comenzile din aplicația de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul și creșterea spectaculoasă a livrărilor în easybox.
Potrivit reprezentanților eMAG, rezultatele ediției confirmă principala tendință din ecommerce – diversificarea coșului de cumpărături și integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediția din acest an, clienții au adăugat în coș, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienții Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, ei beneficiind în plus de transport gratuit la easybox și prin curier.
„Ediția de anul acesta a Black Friday a scos în evidență ceea ce observasem pe parcursul anului – cumpărăturile online au devenit o constantă în viața de zi cu zi a clienților, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Clienții au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă și gradină, gadget-uri, cosmetice și produse de întreținere personală, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendința de a comanda orice online, în ceea ce privește modul în care folosesc ecommerce, clienții comandă în primul rând din aplicația mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu și sigur și aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.
Clienții cu abonament Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday.
La această ediție a Black Friday, eMAG a avut peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerț din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000 de produse, ceea ce arată potențialul acestui canal.
Top categorii de produse comandate
Produse speciale de Black Friday 2021