Prima pagină » Economic » Un nou tip de hipermarket se apropie de România. Ce sunt magazinele Nasa Raduga

Un nou tip de hipermarket se apropie de România. Ce sunt magazinele Nasa Raduga

Un nou tip de hipermarket se apropie de România. Ce sunt magazinele Nasa Raduga
Auchan ar putea lansa pe piața românească un format de hipermarket compact, destinat orașelor mai mici, cu o gamă redusă de produse în special sub marcă proprie, concept cu care se extinde în Rusia, sub marca Nasha Raduga, și care a avut succes în China.

„Ne așteptăm ca Auchan să continue să-și întărească poziția de lider pe piața hipermarketurilor din Rusia. Cum a fost și cazul conceptului Auchan City, Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga și pe alte piețe ale sale din Europa Centrală și de Est, precum România”, potrivit firmei de cercetare IGD Retail Analysis.

Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma să atragă cumpărătorii cu o gamă limitată de produse (circa 10.000 de produse), în special sub marcă privată, și cu prețuri mai mici.

Auchan, care a testat acest concept în Rusia încă din 2009 și în prezent are cinci astfel de magazine în orașe cu o populație între 300.000 și 500.000 de locuitori, a anunțat deschiderea de hipermarketuri compacte în patru orașe mai mici, cu o populație în jurul a 100.000 de locuitori.

„Piața de retail din aceste orașe este subdezvoltată, ceea ce oferă Auchan avantajul primului venit din sectorul de hipermarketurilor. Într-adevăr, niciunul dintre operatorii de hipermarketuri din Rusia, cu excepția Magnit, nu a vizat astfel de orașe mici. Expansiunea în orașele mici prezintă anumite riscuri, deoarece puterea de cumpărare este mai mică decât în orașele mari și preferințele consumatorilor diferite. Cu toate acestea, strategia de prețuri mici, precum și experiența din celelalte orașe, ar trebui să transforme acest concept într-unul de succes”, mai arată IGD.

La începutul lunii iunie, șeful Auchan România, Frédéric Bellon, declara că în următorii trei ani, investițiile Auchan vor viza proiectele din Drumul Taberei și Coresi din Brașov, în total 70 milioane de euro (doar pentru hipermarketuri, n.r.), precum și alte investiții curente.

„Vrem să creștem, suntem aici pe veci, dar nu poți să faci investiții bătând din palme. Pentru moment vizăm consolidarea firmei noastre în România”, spunea Bellon.

În aprilie, Auchan a finalizat remodelarea celor 20 de hipermarketuri real preluate anul trecut de la grupul german Metro, după investiții de peste 40 milioane euro.

În noua sa dimensiune, Auchan are 31 de magazine deschise în 18 orașe și alte două unități în construcție, în cartierul Drumul Taberei din București și în Brașov, o suprafață netă de vânzare de 252.000 metri pătrați, 11.000 de angajați, trei platforme logistice, 70,5 milioane de clienți anual.

Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012, după integrarea celor 20 de hipermarketuri real. Cumulat, afacerile Auchan și Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro.

Citește și