Vânzările Volkswagen în China au urcat anul trecut cu 16%, la 3,27 milioane autovehicule, grupul german depășind pentru prima dată în ultimii nouă ani General Motors (GM) și preluând astfel titlul de lider în rândul producătorilor străini de pe cea mai mare piață auto din lume, transmite Bloomberg.
GM a livrat anul trecut în China 3,16 milioane de autovehicule, în creștere cu 11%.
Piața auto chineză a crescut anul trecut cu 14%, la aproape 22 milioane autovehicule, fiind pentru prima dată când livrările auto dintr-o țară depășesc 20 de milioane de unități în cursul unui singur an.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare producător auto din lume până în anul 2018, poziție pentru care în prezent se bat Toyota și GM.
În China, Volkswagen și GM domină în rândul mărcilor străine, iar cele două companii au anunțat investiții în valoare totală de 36 miliarde de dolari pe piața chineză. Producătorii japonezi și sud-coreeni, în frunte cu Toyota și Hyundai, pregătesc de asemenea investiții importante pentru a-și consolida poziția.
Între timp, problemele cu poluarea din marile orașe chineze ar putea determina autoritățile să adopte controale mai stricte pe vânzările de autovehicule, pentru a combate emisiile de gaze cu efect de seră.
Acțiunile GM au închis vineri la New York în scădere cu 1,1%, în timp ce Volkswagen a urcat cu 1% pe bursa de la Frankfurt.
Deși China este deja cea mai mare piață auto din lume, vânzările de autoturisme din țară au încă un potențial ridicat de creștere, având în vedere că numărul de mașini aflate în circulație reprezintă numai 6% din populație, față de 80% în Statele Unite sau 36% în Coreea de Sud, potrivit datelor Bloomberg.
Locul trei în rândul producătorilor auto străini din China este grupul japonez Nissan, cu vânzări de 1,27 milioane de unități anul trecut, urmat de Hyundai, care a depășit în 2013 pentru prima dată pragul de 1 milion de mașini comercializate pe piața chineză.
Ford a devansat anul trecut Toyota și a urcat pe locul 5, cu aproape 1 milion de automobile comercializate în China, în urcare cu 49%, cea mai bună creștere în rândul mărcilor străine.