Un profesor universitar explică de ce a crăpat asfaltul de pe autostrada Orăștie-Sibiu la 10 zile de la inaugurare
Nicolae Boțu, profesor în cadrul Facultății de Construcții și Instalații al Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași, spune că lotul al treilea al autostrăzii Orăștie-Sibiu, între Săliște și Cunța, care s-a crăpat la doar 10 zile de la inaugurare, a beneficiat de un studiu de fezabilitate „de foarte proastă calitate”, scrie Ziarul Financiar.
„Nu s-au făcut foraje (înainte de începerea execuției tronsonului – n.red.), studiul de fezabilitate a fost de foarte proastă calitate”, spune Boțu. Cu alte cuvinte, un studiu de fezabilitate realizat corect ar fi trebuit să aibă la baza un studiu geotehnic detaliat, care necesită foraje, prelevări de probe de pământ și de apă, dar și încercări geotehnice fizice și mecanice în laboratoare autorizate.
În acest context, studiul de fezabilitate nu a prevăzut alunecările de teren, motiv pentru care după începerea construcției, firma care a lucrat pe acest tronson, Impregilo din Italia, a fost nevoită de demoleze o parte din construcție din cauza alunecărilor de teren și să găsească soluții care să nu pună în pericol circulația odată ce proiectul urma să fie finalizat.