Fast Retailing, care operează rețeaua de magazine Uniqlo, este în prezent cel mai important jucător din Asia, administrând 853 de magazine în Japonia, scrie Ziarul Financiar, citând Wall Street Journal.
O prioritate pentru acționarii Fast Retailing este creșterea vânzărilor și a numărului de magazine din exteriorul pieței japoneze, care a fost motorul de expansiune al retailului până în prezent. Magazine Uniqlo din Japonia au generat 60% din cifra de afaceri a Fast Retailing de 11,2 miliarde de dolari în 2013. Esențiale însă pentru succesul internațional al retailerului sunt piețele din China și SUA.
„Profiturile scad în magazine locale Uniqlo, ceea ce ridică întrebări dacă operațiunile internaționale ale grupului pot susține profitabilitatea lanțului de magazine”, a spus Taketo Yamate, analist la Credit Suisse.
În ultimul trimestru al anului trecut, profitul operațional al unităților din afara Japoniei s-a dublat aproape, iar cifra de afaceri a crescut cu 77%, peste așteptările analiștilor. Compania intenționează să deschidă în perioada următoare 66 de unități, pentru a ajunge la 512.
Citește articolul integral în Ziarul Financiar