Prima pagină » Economic » Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze

Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze

Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze
Una dintre secțiunile Autostrăzii Transilvania a fost lăsată la voia întâmplării. Zeci de piloni și structuri din fier ruginesc acum pe traseul tronsonului Suplacu de Barcău - Borș

Una dintre secțiunile Autostrăzii Transilvania a fost lăsată la voia întâmplării. Zeci de piloni și structuri din fier ruginesc acum pe traseul tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, scrie Digi24.

Lucrările de construcție au început în urmă cu zece ani, în timpul americanilor de la Bechtel. La Suplacu de Barcău – Borș, tronson cu o lungime de aproape 70 de kilometri, nu se mai lucrează însă de doi ani.

Singurele zone păzite sunt cele unde construcția autostrăzii a fost finalizată, spre exemplu cea a viaductului de la Suplacu de Barcău. 

Construcția tronsonului Brașov — Borș al Autostrăzii Transilvania a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 milioane de euro, încheiat cu compania Bechtel.

Lucrările au fost întrerupte la jumătatea lui 2005, atunci când s-a declanșat o acțiune de reanalizare a contractelor încheiate de guvernarea anterioară. Ulterior, lucrările au fost reluate. Compania a finalizat până în prezent 52 de kilometri de autostradă între Turda și Câmpia Turzii din totalul de 415 cât prevedea contractul.

Termenul inițial de finalizare a fost stabilit pentru anul 2011 și prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunțat la partea de autostradă între Târgu Mureș și Brașov.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român avea 52 de kilometri de autostradă în funcțiune și 1,4 miliarde de euro deja plătite.

În data de 30 mai anul trecut, DPIIS a anunțat că a fost semnat acordul de tranzacționare și încetare cu privire la contractul de construire a Autostrăzii Brașov — Cluj — Borș (Autostrada Transilvania — n.r.) între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și compania americană Bechtel International. Prin semnarea Acordului au fost stinse complet pretențiile Bechtel International Inc pentru suma de 37,2 milioane euro, TVA inclus.

Sursă: YouTube

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Colacul de salvare primit de Rusia de la China pe timp de război vine cu un preț: „O inversare completă și jenantă”
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme