Prima pagină » Economic » Unde găsești cei mai ieftini carburanți. A fost lansat „Monitorul prețurilor carburanților”. Cum funcționează

Unde găsești cei mai ieftini carburanți. A fost lansat „Monitorul prețurilor carburanților”. Cum funcționează

Consiliul Concurenței a lansat, luni, o platformă on-line prin care consumatorii au posibiliatea să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto. Prin „Monitorul prețurilor carburanților" se mai pot semnala și discrepanțele de preț sau alte nereguli.

„Monitorul prețurilor carburanților”, platforma lansată, luni, de către Consiliul Concurenței, este valabilă atât sub formă de aplicație web cât și ca aplicație mobilă.

Momentan, aplicația funcționează doar pentru piața de carburanți, integrând companii ca OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lokoil, Socar și Gazprom. În continuare, va integra și companiile mici și se va extinde și asupra industriei alimentare, întrucât lansarea aplicației face parte din proiectul „Monitorul prețurilor pentru alimente și carburanți”.

Platforma va afișa prețurile pentru carburanții standard și premium (benzină și motorină) și va oferi facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor. Cei de la ANPC au afirmat că va fi integrată în platformă o secție dedicată semnalării de către consumator a discrepanțelor între prețul de la pompă și valoarea de pe bon. Momentan, aplicația funcționează cu greutate, sunt probleme în procesarea datelor, dar chestiunile tehnice vor fi remediate, au dat asigurări reprezentanții Consiliului Concurenței.

„Consumatorii au posibilitatea de a alege, având la îndemână informații importante cu privire la oferta existentă pe piață în zona geografică de interes. În acest fel, se va stimula concurența, atât prin preț cât și prin serviciile oferite de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanților auto”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Chirițoiu a mai explicat că informațiile colectate de stat vor fi puse la dispoziția tuturor companiilor, contribuind la transparentizarea pieței.

Jumătate din statele Uniunii Europene au implementat astfel de proiecte, printre care Germania, Austria, Franța și Italia.

Proiectul, cu o valoare totală de 1.422.346 de lei fără TVA, este finanțat integral de la bugetul de stat și este realizat de Consiliul Concurenței în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Autor