În anul fiscal încheiat la 28 februarie 2015, retailerul britanic Tesco a înregistrat o scădere „seismică” a veniturilor, din cauza rivalilor Aldi și Lidl, spre care au migrat consumatorii, informează BBC.
Profiturile Tesco au scăzut cu 68% în această perioadă, la 961 milioane lire sterline, dar noul director executiv Dave Lewis a declarat că retailerul întrevede și semnale bune.
Tesco a fost obligat să scadă prețul la unele alimente de bază, precum laptele, pâinea și ouăle, ca parte din strategia dusă în „războiul supermarketurilor”. Profitul Tesco în ultimul an fiscal, încheiat în februarie, se va diminua cu 60%, la 1,4 miliarde lire sterline.
„Într-o singură generație, Tesco s-a transformat dintr-un retailer britanic robust în al treilea cel mai mare lanț de supermarketuri din lume. În prezent, va trebui să-și reechilibreze bilanțul contabil și să se concentreze asupra reducerilor costurilor. Tesco deține în continuare 29% din piața alimentară a Marii Britanii. La nivel de imagine, scăderea va fi una de coșmar pentru Tesco. Totul ține de Dave Lewis și viitorul lanțului de supermarketuri”, a declarat Clive Black, din cadrul firmei de brokeraj Shore Capital, conform presei britanice.