FCC, cu sediul în Barcelona, este încă afectat de prăbușirea pieței imobiliare spaniole, după criza financiară mondială din 2008. Compania a a atras o serie de investitori puternici, dornici să mizeze pe redresarea acestui sector.
Anul trecut, co-fondatorul Microsoft Bill Gates a cumpărat acțiuni la FCC, iar Soros a făcut același lucru în ianuarie.
Săptămâna trecută, acționarii FCC au aprobat o majorare de capital în valoare de 1 miliard de euro, în speranța consolidării capitalului, reducerii datoriilor și îmbunătățirii rezultatelor financiare.
Reprezentanții FCC au discutat cu cei ai Soros Fund Management, dar au anunțat luni că discuțiile s-au încheiat fără un acord.
Ulterior, FCC a apelat la Slim și la compania sa Inmobiliaria Carso, miliardarul mexican devenind cel mai mare investitor la compania de construcții, cu o participație de 25,6%. Investiția este în valoare de circa 650 de milioane de euro.
Pe de altă parte, femeia de afaceri spaniolă Esther Koplowitz își va reduce participația la FCC de la peste 50% la 22,4%.
Fondurile atrase prin majorarea de capital vor fi folosite pentru plata parțială a unei tranșe de 1,39 miliarde de euro printr-un acord de refinanțare care datează din luna iunie. Tranșa este convertibilă în acțiuni după o perioadă de patru ani, dacă nu este achitată sau refinanțată, se arată într-un comunicat al companiei.
Reprezentanții FCC nu au fost disponibili pentru comentarii.
FCC, realizează în România, în asociere cu Astaldi (Italia), Delta ACM (România) și AB Construct (România), lucrările de rezistență la secțiunea de metrou Râul Doamnei – Opera (Hașdeu), cu o lungime totală de 6,2 kilometri și 9 stații, în baza unui contract atribuit în martie 2011, pentru 918,9 milioane lei, fără TVA.
Totodată, Metrorex a atribuit, în octombrie, asocierii Astaldi – FCC – Delta ACM – AB Construct un contract de 67,4 milioane lei (15,3 milioane euro), cu TVA, pentru lucrări suplimentare la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Un alt contract pentru lucrări suplimentare la acest proiect, în valoare de 69 milioane lei fără TVA, a fost atribuit acestei asocieri la jumătatea anului trecut. Acordul viza lucrări de deviere a rețelelor edilitare.
Compania spaniolă a fost implicată totodată în lucrări de construcții de drumuri în România, cum sunt cele de la centura Aradului sau construcția podului Vidin-Calafat.