Prima pagină » Economic » Unul dintre cele mai noi joburi din lume: salariile ajung la 25.000 de dolari pe lună

Unul dintre cele mai noi joburi din lume: salariile ajung la 25.000 de dolari pe lună

Unul dintre cele mai noi joburi din lume: salariile ajung la 25.000 de dolari pe lună
În urmă cu câțiva ani funcția de data scientist (specialist în prelucrarea și analiza datelor - n.red )era puțin cunoscută în rândul angajatorilor, astăzi însă a devenit una dintre cele mai căutate și bine plătite poziții în companiile americane, scrie Wall Street Journal, citat de Ziarul Financiar.

Bănci, retaileri, producători de echipamente industriale caută specialiști care să găsească și să analizeze explozia de date din click-urile de pe Internet, de pe smartphone-uri sau alte dispozitive pentru a găsi modalități prin care să le controleze.

Salariul unui data scientist cu doar doi ani experiență variază între 200.000 de dolari și 300.000 de dolari pe an, adică până la 25.000 de dolari pe lună, potrivit specialiștilor în recrutare.

„Orice persoană care are pe profilul de pe Linkedin în descrierea funcției termenii data science va primi în fiecare zi 100 de emailuri de la recruitori”, spune Josh Sullivan, care conduce o echipă de 500 de persoane specializate în prelucrarea datelor la compania de consultanță Booz Allen Hamilton Holding. Pentru a atrage candidați, Sullivan trimite scrisori scrise de mână și zboară de-a lungul Americii pentru a-i întâlni.

Deficitul de cerere de pe piața de muncă de specialiști în prelucrarea datelor este surprins prin cifre.  Site-ul de recrutare simplyhired.com și rețeaua profesională Linkedin au între 24.000 și 36.000 de posturi de data scientist disponibile, informează Ziarul Financiar.

În 2012, potrivit celor mai recente statistici guvernamentale din SUA, existau 2.500 de doctori în statistică, biostatistică, fizica particulelor și știința calculatoarelor – domenii de unde sunt de regulă recrutați specialiștii în analiza datelor.

Potrivit angajatorilor, candidații ideali trebui să aibă aptitudini pentru cercetarea de piață: capacitatea de a găsi modele prin analiza a milioane de informații din diferite surse, să asocieze modelele cu comportamentul consumatorilor și să realizeze modele statistice care surprind impulsuri comportamentale.

(Cătălina Butan, Ziarul Financiar)

 

Citește și