V-ați luat BANII pe taxa auto? Pregătiți-vă SĂ-I DAȚI ÎNAPOI! Când va intra în vigoare NOUA TAXĂ AUTO și cum se va calcula
„Eu mi-am pus termen și știți că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o și fac, ca undeva, până la sfârșitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor, să știm exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate – ca perioadă de tranziție – 31 martie, ca lumea să se acomodeze, pentru că așa este normal”, a afirmat Gavrilescu joi seara, într-o emisiune la Antena 3.
„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândești și la capacitatea cilindrică și la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele, să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului.
Pentru restituiri s-au alocat 800 de milioane de lei. La care se adaugă încă pe atât
Referitor la restituirea taxei auto, ministrul a precizat că s-au alocat 800 de milioane de lei, urmând să fie emise ordine pentru încă 700 de milioane de lei.
„Am avut o Hotărâre de Guvern și știți foarte bine exact cum am reușit să programăm plățile pentru cele cinci taxe care au fost înaintea timbrului de mediu și inclusiv pentru darea în plată acum, de la 1 septembrie, a timbrului de mediu. Noi deja am plătit 800 de milioane, urmează să fie date în plată, cu aprobarea bugetului, bineînțeles, emise ordine pentru încă 700 de milioane”, a declarat ministrul Mediului.
Așa cum au transmis oficialii ANAF, în anul 2018 se fac restituiri pentru toate cele cinci forme în care a fost plătită taxa auto: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (1 ianuarie – 31 decembrie 2018) și pentru timbrul de mediu pentru autovehicule (1 septembrie 2018 – 31 martie 2019).
Ministrul vrea o taxă care să nu mai poată fi contestată sau atacată
„Nu vreau să se repete greșeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată sau atacată. Cel care poluează trebuie să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, grupul de lucru să să prezinte o variantă finală”, anunța ministrul Grațiela Gavrilescu, într-o conferință de presă în iulie 2018.
Taxa auto a fost scoasă în anul 2016, iar de atunci, reprezentanții Ministerului Mediului au promis, în mai multe rânduri, că se va implementa un alt timbru de mediu. La începutul acestui an, ministrul Mediului declara că o taxă finală va fi gata până în luna iunie.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.
Întrebată luni la Ploiești, despre proiectul taxei auto, Grațiela Gavrilescu a răspuns că nu mai prezintă „niciun fel de formulă până nu se fac studii în care să fie regăsite nivelul emisiilor”.