Anheuser-Busch InBev (BUD), cel mai mare producător de bere din lume, a înregistrat rezultate financiare sub așteptările analiștilor. Vânzările BUD în Rusia au scăzut cu 20%. „Un spectru negativ bântuie afacerile AB InBev în Europa și acesta se numește RUSIA„, a declarat Amin Alkhatib, analist al industriei producției de alcool din partea Euromonitor International.
În timp ce mulți analiști credeau că sectorul berii este ferit de recesiune, Rusia a reprezentat o excepție nedorită. Scăderea economiei ruse, determinată de diminuarea prețurilor la petrol și sancțiunile occidentale, au avut un impact decisiv asupra consumului de bere. Pe de altă parte, guvernul rus a impus noi reguli, prin care a restricționat vânzările de bere în ultimii ani.
Astfel, AB InBev și-a redus operațiunile la nivelul Rusiei și s-au concentrat asupra producției de bere premium, care generează profituri mai mari. AB InBev nu este singurul producător de bere care întâmpina probleme în Rusia. Producătorul de bere danez Carlsberg, care deține brandul rusesc de bere Baltica, a avertizat de două ori că profitul său va scădea în acest an, din cauza conflictului militar din Ucraina.
În SUA, cea mai mare piață pentru AB InBev, producătorul a întâmpinat unele obstacole. Vânzările sale în America au scăzut cu 3,7% în T3 2014. Acțiunile AB InBev pe bursele americane scad încontinuu, chiar dacă într-un ritm mai lent. „Budweiser nu evoluează așa cum ne-am fi dorit”, a declarat directorul financiar al AB InBev, Felipe Dutra. „Suntem însă încurajați de angajamentul tinerilor, care consumă în mod responsabil berea Budweiser”. Industria globală a berii a trecut printr-o perioadă de consolidare. Companiile mari au cumpărat rivalii mai mici de pe piață, iar AB InBev este interesată să achiziționeze un alt gigant, SABMiller.