Vânzările de mașini noi au crescut în Franța cu 2,9% în primul trimestru, la 446.615 unități, după un avans de 8,9% în martie, la 179.871 unități. Piața a beneficiat în martie de cererea pentru modele noi, în special ale constructorilor francezi Peugeot Citroen și Renault, potrivit Asociației Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piață a Dacia a avansat de la 5,21% în primele trei luni ale anului trecut la 6,35% în aceeași perioadă din acest an.
Doar trei mărci au consemnat creșteri procentuale mai mari decât Dacia în primul trimestru. Astfel, vânzările Infiniti (marcă a Nissan) au avansat de aproape șapte ori, de la 24 de mașini la 164, cele ale Lancia (parte a grupului Fiat) au urcat cu 83%, la 1.616 unități, iar cele ale Lexus (parte a Toyota) au crescut cu 34,3%, la 772 autoturisme.
Vânzările grupului Peugeot Citroen, lider pe piața franceză, au urcat cu 8,5% în primele trei luni, la 135.183 unități, după un avans de 15% în martie, la 52.345 unități.
Grupul Renault, care deține și Dacia, a înregistrat un avans mai puternic, de 11,9%, la 117.390 mașini noi, susținut de creșterea vânzărilor cu 20,6% în martie, la 47.526 unități. Înmatriculările Renault au urcat cu 8,1% în primele trei luni ale anului, la 89.041 de mașini, iar în luna martie au crescut cu 14%, la 37.221 unități.
Cei doi constructori francezi controlează împreună 56,6% din piața auto locală în prrimul trimestru.
Dacia Sandero ocupă poziția a șasea în topul celor mai bine vândute modele în primul trimestru, cu 13.137 de autoturisme și o cotă de piață de 2,9%. Pe primele zece poziții se află doar modele ale grupurilor franceze Peugeot Citroen și Renault.
SUV-ul Duster al Dacia se află pe locul 13, cu vânzări de 10.432 de mașini și cotă de piață de 2,3%, Logan MCV II ocupă locul 53 cu înmatriculări de 1.945 de autoturisme și cotă de piață de 0,4%. Dacia este prezentă în top 100 al celor mai vândute modele și cu Lodgy, cu 1.655 de mașini livrate în primele trei luni și o cotă de piață de 0,4%.
În luna martie, înmatriculările Dacia au crescut cu 52,7%, la 10.305 de mașini.
Doar Infiniti și Lancia au consemnat creșteri mai mari decât Dacia, însă la volume de vânzări mult inferioare. Astfel, vânzările Infiniti au avansat de peste patru ori, de la 15 mașini la 64 de mașini, iar cele ale Lancia de la 332 unități la 775.
Cota de piață a Dacia a urcat în martie de la 4,09% anul trecut la 5,73%.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, vânzările Dacia au scăzut cu 2,9% în primul trimestru, la 876 mașini, în timp ce în martie au înregistrat un declin de 2,1%, la 319 unități.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu cu aproape 94.000 de mașini vândute anul trecut.