Vânzările de vehicule electrice (EV) din Germania au continuat în iulie declinul început la sfârșitul anului trecut odată cu retragerea subvențiilor garantate de stat pentru achizițiile noi din domeniu. Clienții nu sunt dispuși să plătească prețuri exorbitante pentru o tehnologie care este în permanentă schimbare.
Constructorii germani de automobile au înțeles importanța subvențiilor acordate de stat. Pe fondul cererii slabe, producția de EV va fi redusă. Problemele din lanțul de aprovizionare, costul ridicat al materiilor prime, costurile de producție și alte probleme macro din piața internă determină un preț ridicat al produsului final, pe care consumatorii nu sunt dispuși să îl plătească.
Situația pe cea mai mare piață auto din Europa, potrivit Bloomberg, se prezintă drastic. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul înmatriculărilor de EV a scăzut cu 37% sau 30.762 de vehicule. Este cea mai mare scădere de la tăierea subvențiilor din decembrie.
„Dezvoltarea mobilității electrice se dovedește a fi nesustenabilă până acum. Piața și-a pierdut impulsul și mulți clienți se îndoiesc de faptul că mașinile electrice sunt adaptate nevoilor fiecăruia”, a declarat Constantin Gall, consultant auto.
Peste tot în Europa unde stimulentele au fost eliminate, producătorii au fost nevoiți să reducă producția pentru că efectiv cererea a devenit inexistentă. Încetinirea electrificării flotei auto după ce au fost investite miliarde în dezvoltarea noilor tehnologii lasă nerezolvate două probleme.
Prima ar fi recuperarea investițiilor făcute de constructorii din domeniul auto, care au rămas cu o presiune financiară uriașă de gestionat după scăderea producției. A doua cade în sarcina Uniunii Europene, care a impus producătorilor de autovehicule din spațiului comunitar standarde de emisii mai stricte din 2025, în speranța diversificării flotei auto cu EV, fapt ce nu se va întâmpla din cauza interesului scăzut al consumatorilor.
Oricum ar fi, viitorul electric al Europei după avântul din urmă cu trei ani pare mult mai îndepărtat acum decât era la început, iar tranziția spre o flotă cu emisii zero rămâne doar o ambiție a factorilor decizionali.