Vânzările de smartphone-uri din China, cea mai mare piață de profil din lume, vor crește anul următor la peste 450 de milioane de unități, cu peste 25% mai mult față de nivelul de 360 de milioane de unități estimat pentru acest an, potrivit firmei de cercetare IDC.
Creșterea puternică a pieței va fi susținută de acordarea de licențe 4G de către statul chinez și de așteptările ca operatorul telecom China Mobile, cel mai mare din lume, să includă în ofertă, până la acel moment, iPhone al Apple.
În China, piață dominată de Samsung și Lenovo, vânzările de smartphone-uri 4G se vor ridica anul următor la 120 de milioane de unități, estimează IDC, potrivit New York Times.
Samsung s-a menținut lider în China, cu o cotă de piață de 18,5% în trimestrul al doilea, în timp ce Lenovo a ocupat poziția secundă cu 9,8%.
Apple, cu o cotă de piață de 5% s-a situat în trimestrul al doilea pe poziția a șasea, în declin de la 9% și locul cinci în precedentele trei luni. Compania americană pierde de obicei teren în fața rivallor cu un trimestru sau două înainte de a lansa noi produse.
„Cota de piață a Apple a scăzut dramatic, afectată de vânzările slabe ale iPhone 5, dar rezultatele sunt estimate să se îmbunătățească cu lansarea noului iPhone”, a declarat analistul IDC James Yan.
Apple a prezentat două noi modele de smartphone, iPhone 5S și 5C, în China la numai câteva ore după introducerea pe piața americană.
Compania a vândut 9 milioane de iPhone-uri 5S și 5C în trei zile, a anunțat luni compania americană, datele reprezentând un nou record pentru primul weekend de vânzare a smartphone-urilor. Apple a introdus China în rândul țărilor în care compania lansează în primă fază la vânzare produsele.
În prezent, iPhone este vândut în China de operatorii China Unicom și China Telecom.