Calculate în lei, vânzările au avansat în această perioadă cu 42%, se arată într-un comunicat al companiei.
În perioada 1 martie-31 mai, reprezentând al doilea trimestru fiscal, vânzările au avansat cu 47%, de la 301 milioane de coroane la 442 milioane de coroane (49 milioane de euro). În lei, vânzările H&M au înregistrat în acest interval o creștere de 40%.
H&M a deschis în trimestrul al doilea fiscal trei magazine în România și a ajuns la o rețea de 41 de unități pe piața locală. În lunile martie și aprilie, H&M a deschis în acest an magazine online pe opt noi piețe, respectiv în România, Polonia, Portugalia, Cehia, Bulgaria, Slovacia, Ungaria și Belgia, urmând ca în toamnă să înființeze unul și în Elveția. În total, grupul va avea magazine online pe 22 de piețe.
La nivel de grup, vânzările H&M (incluzând TVA) au crescut cu 22% în primul semestru fiscal, la 100 de miliarde de coroane (10,85 miliarde de euro). În trimestrul al noilea, vânzările au înregistrat un avans de 20%, la 53,2 de miliarde de coroane (5,77 miliarde euro).
Profitul după taxe al grupului H&M a crescut cu 19% în primul semestru fiscal, la 10 miliarde de coroane (1,1 miliarde euro).
Grupul H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondat în Suedia în 1947 și este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are peste 2.600 de magazine pe 47 de piețe, inclusiv unități deschise în sistem de franciză.