Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz (H&M) în România au crescut în primul trimestru al anului fiscal 2014, perioada decembrie 2013 – februarie 2014, cu 32%, până la 248 milioane de coroane suedeze (27,84 milioane de euro).
În acest interval, H&M a deschis în România două magazine și a ajuns la o rețea de 30 de unități pe piața locală, se arată într-un comunicat al companiei.
În primele trei luni ale anului fiscal anterior, H&M a înregistrat în România vânzări de 188 milioane de coroane suedeze. Vânzările includ TVA.
Creșterea vânzărilor calculată în lei s-a situat la 29%.
În anul fiscal 2013, încheiat în noiembrie, vânzările din România ale H&M au avansat cu 41%, la 893 milioane coroane suedeze (101 milioane euro), după ce a deschis 9 magazine în perioada respectivă, ajungând la o rețea de 28 de unități.
La nivel de companie, vânzările au crescut cu 13%, la 37,52 miliarde de coroane suedeze (4,21 miliarde de euro), în timp ce rețeaua de magazine a ajuns la aproape 3.200 de unități, din care peste 100 în regim de franciză.
Profitul companiei suedeze a crescut în intervalul analizat cu 8%, de la 2,46 miliarde de coroane la 2,65 milioane de coroane (300 de milioane de euro).