Vânzările Metro Cash&Carry România au scăzut pentru al cincilea an consecutiv

Publicat: 20 03. 2013, 14:39
Actualizat: 29 07. 2014, 21:42

Vânzările Metro Cash & Carry România au coborât anul trecut cu 4%, la 1,018 miliarde euro, de la 1,06 miliarde euro în 2011, fiind al cincilea an consecutiv în care compania înregistrează scădere.

„În 2012 ne-am definit clar prioritățile strategice esențiale, pentru a poziționa compania noastră mai aproape de clienți. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorințele de afaceri ale clienților, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum și competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creștere pe termen lung”, a declarat, într-un comunicat, directorul general al companiei, Dusan Wilms.

Cel mai bun an al Metro Cash & Carry România a fost 2007, când vânzările au atins aproape 1,6 miliarde euro. Cifra de afaceri a companiei a depășit pentru prima dată pragul de un miliard de euro în 2004, când a avut încasări de 1,038 miliarde euro.

Vânzările Metro Cash & Carry România au urcat ulterior la 1,24 miliarde euro în 2005, la 1,43 miliarde euro în 2006 și la 1,59 miliarde euro în 2007, după care au scăzut la 1,49 miliarde euro în 2008, 1,228 miliarde euro în 2009 și 1,14 miliarde euro în 2010.

Metro Cash & Carry România, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piața românească în octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuție, în București. Rețeaua numără în prezent 32 de magazine în 24 de orașe. Compania are 5.440 angajați.

De asemenea, retailerul german avea la finele anului trecut o rețea de 500 de magazine deschise în franciză sub brandul „La Doi Pași”, concept lansat pe piața locală în martie 2012 și care se adresează micilor comercianți.

Metro deținea în România și 24 de hipermarketuri Real, din care însă 20 au fost vândute la finele lunii noiembrie 2012 grupului francez Auchan, într-o tranzacție care a vizat magazinele Real din Europa Centrală și de Est și care așteaptă avizul autorităților de concurență.

Vânzările grupului Metro au crescut anul trecut cu 1,2%, ajungând la 66,7 miliarde euro. Vânzările diviziei Cash & Carry au urcat cu 1,7%, la 31,6 miliarde euro, pe baza evoluției pozitive din Rusia, China și Turcia.