CNADNR a anunțat marți că la începutul lunii septembrie va fi finalizat proiectul „Completarea Studiului de Fezabilitate pentru „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2 km 23 + 600 și A1 km 55 + 520 și amenajare punct de întoarcere în soluție giratorie pe CB în zona autostrăzii A1”.
Compania de autostrăzi a explicat de ce a fost necesară refacerea SF-ului.
„Reluarea acestui proiect a fost necesară deoarece în anul 2007 a fost elaborat Studiul de Fezabilitate, iar în anul 2008 au fost chiar semnate contractele de atribuiere. Dar, din lipsa alocării bugetare timp de 6 ani, în anul 2014, au fost reziliate aceste contracte. De asemenea, a trebuit să refacem SF-ul și din cauza faptului că vechiul SF nu mai îndeplinea criteriile de calitate, nefiind introduse eurocodurile impuse de Comisia Europeană”, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Proiectul lărgirii Centurii de Sud a Bucureștiului este cuprins în Master Planul General de Transport, va fi finanțat din Fondul de Coeziune și „va putea fi implementat în perioada 2016 – 2017”, potrivit companiei de autostrăzi.
„Lărgirea la 4 benzi a Centurii de Sud a Bucureștiului este foarte importantă pentru asigurarea accesibilității traficului din DN 4, DN 5, DN 6 și drumurile județene care converg către A1 și A2. În acest sens, în noul SF sunt prevăzute, atât 4 benzi, cât și separatoare de sens pe toată lungimea și mai ales denivelarea și sistematizarea prin soluții moderne a tuturor intersecțiilor cu drumurile principale. Practic pe Centura de Sud toate relațiile stânga se vor realiza prin viraj dreapta denivelat sau în sens giratoriu. Aceste soluții, discutate și dezbătute, atât cu specialiști, cât și cu societatea civilă, propuse de către proiectanți, vor determina creșterea fluenței traficului și a siguranței circulației, reducând substanțial timpii de parcurs.”, a declarat Narcis Ștefan Neaga, director general al CNADNR.