Vodafone, al doilea jucător de pe piața locală de telefonie mobilă, și singurul jucător de top din industria locală de comunicații care nu era prezent pe segmentul de servicii TV, a anunțat lansarea oficială a aplicației 4GTV+, prin care atacă această piață oferindu-le acces clienților la o colecție de filme și posturi TV live, informează zfcorporate.ro.
Compania a anunțat și un parteneriat cu gigantul american Netflix, prin care clienții companiei vor avea acces la colecția de conținut a celui mai mare furnizor de servicii de video online la cerere din lume.
Aplicația va fi disponibilă începând cu data de 3 octombrie. Accesul la serviciul 4GTV+ va fi inclus în abonamentele Vodafone începând cu planul tarifar Red 19.
Contextul de pe piața locală, dar și la nivel global este unul potrivit pentru lansarea unui serviciu video exclusiv online, a declarat Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România, cel care a făcut anunțul oficial al lansării. Utilizatorii, în special cei tineri, consumă din ce în ce mai mult video online iar tendința este vizibilă și în România, a spus Takkar în cdrul conferinței Webstock, organizate de compania Evensys.
Aplicația 4GTV+ le va oferi clienților funcții precum posibilitatea de a accesa până la 72 de ore în urmă conținutul transmis de posturile TV din aplicație.
Clienții care se abonează la serviciul 4GTV vor primi acces gratuit timp de trei luni la serviciul Netflix, după care acesta poate fi achiziționat prin Vodafone și achitat odată ci factura pentru serviciile de telefonie mobilă.
Vodafone a făcut în iulie primul pas pe piața locală de conținut video lansând aplicația mobilă 4G TV, prin care le oferea clienților acces la aproape 20 de posturi TV live și la o serie de filme. Aplicația agregă și conținut de la HBO și Zonga, dar accesul la filme, respectiv muzică este realizat prin aplicațiile dedicate.
Contactați de ZF la acea dată, reprezentanții Vodafone precizaseră doar că este vorba de un test fără a oferi alte detalii. „Așa cum am mai declarat, face parte din strategia noastră să le oferim utilizatorilor conținut video, iar noua aplicație se înscrie în această direcție. Pentru moment, aplicația este disponibilă în faza de test, astfel că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la filmele și canalele TV disponibile”, au precizat reprezentanții Vodafone.
Anterior, Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România, declara că investițiile „masive” pe care Vodafone le face în rețeaua mobilă au loc și în contextul în care acesta va fi „mediul” favorit prin care compania le va livra în continuare clienților conținut video, o intrare fulger pe piața TV, eventual printr-o platformă de satelit, nefiind în planurile companiei.
„Nu cred că există cineva din România care are nevoie ca Vodafone să intre pe segmentul de televiziune prin satelit. Pentru noi focusul este să le furnizăm conținut video clienților noștri și ceea ce vedem este că acesta a fost un generator extraordinar de interes dar și de trafic pentru clienții noștri. În prezent peste 50% din trafic este generat de conținutul video. (…) Noi venim din zona de comunicații mobile, și orice veți vedea de la noi va fi legat de partea de echipamente mobile, de mobilitate. Într-un final, la un moment dat, probabil că vom ajunge și pe ecranele mari (pe televizoare), dar focusul nostru este mai mult centrat pe mobilitate, pe accesul la conținut de pe mai multe ecrane, prin internet (over the top)”.