Prima pagină » Economic » Vodafone România a pierdut 1,2 milioane de clienți în ultimele 12 luni, însă profitul companiei este în creștere

Vodafone România a pierdut 1,2 milioane de clienți în ultimele 12 luni, însă profitul companiei este în creștere

Vodafone România a pierdut 1,2 milioane de clienți în ultimele 12 luni, însă profitul companiei este în creștere
Numărul clienților Vodafone România a ajuns în acest an fiscal la 7,94 milioane, în scădere cu 1,25 milioane, potrivit rezultatelor financiare publicate astăzi de către Vodafone Group Plc, scrie Agerpres. Cu toate acestea, profitul EBITDA a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro.

Numărul clienților Vodafone România a ajuns în acest an fiscal la 7,94 milioane, în scădere cu 1,25 milioane, potrivit rezultatelor financiare publicate astăzi de către Vodafone Group Plc, scrie Agerpres. Cu toate acestea, profitul EBITDA a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro.

Astfel, Vodafone România a înregistrat un număr total de 7.938.829 de clienți, la 31 martie 2012, în scădere cu 1,257 milioane (-13,66%) față de aceeași perioadă a anului trecut, în urma deconectării continue a cartelelor prepay inactive pe parcursul anului, dar și ca urmare a introducerii unor noi standarde de raportare a bazei de clienți care au exclus SIM-urile M2M și alte servicii de date fixe.

Veniturile Vodafone România au scăzut în anul fiscal 2011-2012, încheiat la 31 martie a.c., cu 2,7%, până la 812,1 milioane euro comparativ cu anul fiscal anterior. Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro.  Totodată, EBITDA ca procent din servicii, a fost de 37,3%, ceea ce reprezintă o creștere de 0,8% față de anul precedent.

Veniturile totale au atins 812,1 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,1%, comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, și o scădere de 2,7% la nivelul întregului an financiar.

Veniturile din servicii au atins valoarea de 768,7 milioane euro, la 31 martie 2012, o scădere de 1,8% comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, și de 3,4% pentru întregul an financiar.

Cu excepția efectului diminuării tarifelor de interconectare, intrate în vigoare la 1 martie a.c., veniturile din servicii au scăzut numai cu 0,6% pentru trimestrul încheiat la 31 martie a.c., comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Internetul mobil, în ascensiune

Potrivit sursei citate, serviciile de Internet mobil au crescut semnificativ pe fondul lansării de oferte dedicate care au inclus trafic de internet și smartphoneuri la prețuri avantajoase.

În anul financiar 2011-2012, baza de clienți a Vodafone România în privința smartphoneurilor s-a dublat față de anul precedent, în timp ce veniturile din datele mobile au crescut cu 30% în trimestrul încheiat la 31 martie 2012, față de aceeași perioadă a anului precedent.

La finele primului trimestru din anul curent, abonații reprezentau 43%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone 57% din totalul bazei de clienți a Vodafone România.

De asemenea, pe parcursul anului financiar, raportul dintre abonații Vodafone și utilizatorii Cartelei Vodafone a crescut cu 6% în favoarea celor dintâi, respectiv de la 37% la 43%.

Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, după venituri, cu 404,6 milioane de clienți în întreaga lume, la 31 martie 2012.

Compania are divizii în 30 de țări de pe cinci continente și peste 40 de rețele partenere în întreaga lume.

Citește și