VW a acceptat de curând să plătească 15,3 miliarde de dolari către clienții din SUA, după ce a recunoscut că a falsificat rezulattele testelor antipoluare. Banii vor fi folosiți la răscumpărarea vehiculelor de la consumatori și pentrufrunizarea de fonduri care să stimuleze producerea de autoturisme ecologice.
Comisarul european pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM, Elzbieta Bienkowska, consideră însă că producătorul auto trebuie să ofere și clienților săi europeni compensații similare.Bienkowska consideră că sistemul juridic diferit nu trebuie să genereze discriminare între cele două maluri ale Atlanticului. Cu atat mai mult cu cât tratarea diferită a europenilor „nu este o modalitate de a recâștiga încrederea”, a mai adugat aceasta.
„Avem o situație diferită în Europa”, a spus la rândul său reprezentantul VW într-un interviu acordat ziarului german Welt am Sonntag. Matthias Mueller consideră că VW nu are probleme finaciare ar face totuși cu greu față unei repetări a acordului din SUA și pe bătrânul continent.
„Nu trebuie să fii matematician pentru a realiza că o compensație la un nivel ridicat arbitrar ar distruge Volkswagen”, a ținut să precizeze acesta, adugând că a discutat cu Bienkowska, la Bruxelles în legătură cu compensațiile.
„În SUA, limitele privind emisiile poluante sunt mai stricte, ceea ce face mai complicată repararea autovehiculelor. Iar participarea la programul de răscumpărare este voluntară, ceea ce nu este cazul în Germania, de exemplu”, a concluzionat șeful VW.