Prima pagină » Economic » Vuitton, Gucci și Omega riscă OBOSEALA BRANDURILOR, odată cu maturizarea pieței chineze

Vuitton, Gucci și Omega riscă OBOSEALA BRANDURILOR, odată cu maturizarea pieței chineze

Producători de lux precum Louis Vuitton, Gucci și Omega, care mizează de mult timp pe cumpărătorii din China pentru vânzarea de poșete de 1.000 de dolari și a altor produse scumpe, riscă o oboseală a brandurilor odată cu maturizarea pieței.

Producători de lux precum Louis Vuitton, Gucci și Omega, care mizează de mult timp pe cumpărătorii din China pentru vânzarea de poșete de 1.000 de dolari și a altor produse scumpe, riscă o oboseală a brandurilor odată cu maturizarea pieței, informează Mediafax, citând Bloomberg.

Pe măsură ce gențile Vuitton, portofelele Gucci și ceasurile Omega au inundat orașe ca Beijing și Shanghai, cumpărătorii au început să evite produsele fabricate în serie, pentru modele mai deosebite.

„Odată cu maturizarea pieței de lux, chinezii devin mai pretențioși cu produsele pe care le cumpără. Nu este vorba doar de aspect”, a declarat Fflur Roberts, analist la Euromonitor în Londra.

Orientarea cumpărătorilor către produse mai puțin ostentative și deseori mai scumpe, care a avut loc și în Europa și Statele Unite, după prăbușirea Lehman Brothers în 2008, ar putea afecta cererea pentru Vuitton și Gucci, care până recent vindeau peste jumătate din gențile de lux în China, a doua mare economie a lumii, potrivit estimărilor HSBC.

FOTO: Giuseppe Cacace/Mediafax Foto/AFP

Banca estimează că vânzările unor branduri de lux de nișă precum Bottega Veneta și Yves Saint Laurent, deținute de compania PPR, vor înregistra o creștere de aproape trei ori mai mare decât media industriei de profil, chiar în condițiile în care încetinirea avansului economic își pune amprenta asupra cererii.

Furnizori de produse mai ieftine, ca firma Coach din New York, ar putea profita la rândul lor de creșterea cererii, cumpărătorii fiind interesați mai mult de raportul calitate-preț.

„Cumpărătorii din China continuă să cheltuiască, dar într-un mod diferit. Pe măsură ce chinezii devin mai informați în privința brandurilor, companiile de lux trebuie să muncească mai mult pentru a-și vinde produsele”, a arătat Uche Okonko, director general la compania de consultanță Luxe din Paris.

În plus, chinezii care călătoresc în SUA și Europa au descoperit că pot cumpăra aceleași produse ca în China la jumătate de preț.

PIB-ul Chinei a crescut cu 7,6% în trimestrul al doilea, față de intervalul similar al anului trecut, cel mai lent ritm în trei ani.

China este a cincea mare piață a produselor de lux la nivel mondial, cu vânzări de 14,6 miliarde de dolari în 2011, potrivit Euromonitor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin, anunț în fața a sute de jurnaliști despre negocierile pentru pace
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an