Prima pagină » Economic » Vuitton, Gucci și Omega riscă OBOSEALA BRANDURILOR, odată cu maturizarea pieței chineze

Vuitton, Gucci și Omega riscă OBOSEALA BRANDURILOR, odată cu maturizarea pieței chineze

Producători de lux precum Louis Vuitton, Gucci și Omega, care mizează de mult timp pe cumpărătorii din China pentru vânzarea de poșete de 1.000 de dolari și a altor produse scumpe, riscă o oboseală a brandurilor odată cu maturizarea pieței.

Producători de lux precum Louis Vuitton, Gucci și Omega, care mizează de mult timp pe cumpărătorii din China pentru vânzarea de poșete de 1.000 de dolari și a altor produse scumpe, riscă o oboseală a brandurilor odată cu maturizarea pieței, informează Mediafax, citând Bloomberg.

Pe măsură ce gențile Vuitton, portofelele Gucci și ceasurile Omega au inundat orașe ca Beijing și Shanghai, cumpărătorii au început să evite produsele fabricate în serie, pentru modele mai deosebite.

„Odată cu maturizarea pieței de lux, chinezii devin mai pretențioși cu produsele pe care le cumpără. Nu este vorba doar de aspect”, a declarat Fflur Roberts, analist la Euromonitor în Londra.

Orientarea cumpărătorilor către produse mai puțin ostentative și deseori mai scumpe, care a avut loc și în Europa și Statele Unite, după prăbușirea Lehman Brothers în 2008, ar putea afecta cererea pentru Vuitton și Gucci, care până recent vindeau peste jumătate din gențile de lux în China, a doua mare economie a lumii, potrivit estimărilor HSBC.

FOTO: Giuseppe Cacace/Mediafax Foto/AFP

Banca estimează că vânzările unor branduri de lux de nișă precum Bottega Veneta și Yves Saint Laurent, deținute de compania PPR, vor înregistra o creștere de aproape trei ori mai mare decât media industriei de profil, chiar în condițiile în care încetinirea avansului economic își pune amprenta asupra cererii.

Furnizori de produse mai ieftine, ca firma Coach din New York, ar putea profita la rândul lor de creșterea cererii, cumpărătorii fiind interesați mai mult de raportul calitate-preț.

„Cumpărătorii din China continuă să cheltuiască, dar într-un mod diferit. Pe măsură ce chinezii devin mai informați în privința brandurilor, companiile de lux trebuie să muncească mai mult pentru a-și vinde produsele”, a arătat Uche Okonko, director general la compania de consultanță Luxe din Paris.

În plus, chinezii care călătoresc în SUA și Europa au descoperit că pot cumpăra aceleași produse ca în China la jumătate de preț.

PIB-ul Chinei a crescut cu 7,6% în trimestrul al doilea, față de intervalul similar al anului trecut, cel mai lent ritm în trei ani.

China este a cincea mare piață a produselor de lux la nivel mondial, cu vânzări de 14,6 miliarde de dolari în 2011, potrivit Euromonitor.

Citește și