Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzieri în Marea Britanie, pentru al treilea an consecutiv.
Potrivit analizei realizate de agenția de știri PA, plecările companiei de pe aeroporturile britanice au avut, în medie, întârzieri de 31 de minute și 36 de secunde în 2023. Totuși, compania continuă să facă profit.
Turkish Airlines și Tui au ocupat următoarele locuri în clasament, cu întârzieri medii de 28 de minute și 36 de secunde și respectiv 28 de minute și 24 de secunde. Zborurile anulate nu au fost luate în considerare.
Analiza s-a bazat pe datele oficiale ale Autorității pentru Aviația Civilă și a inclus zborurile programate de pe aeroporturile din Marea Britanie, ale companiilor aeriene care operează peste 2.500 de zboruri.
Wizz Air a declarat că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că mai sunt lucruri de rezolvat. Compania a investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile și a reduce numărul de întârzieri, conform unei purtătoare de cuvânt.
Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a subliniat că rezultatele nu sunt surprinzătoare pentru pasagerii care au avut experiențe neplăcute cu întârzierile Wizz Air. Cercetările efectuate au arătat că Wizz Air nu a oferit niciun serviciu de calitate clienților săi.
Dale Keller, directorul executiv al Consiliului reprezentanților companiilor aeriene din Marea Britanie, a menționat că anul 2023 a fost „extrem de provocator” pentru industrie.
Întârzierile au fost cauzate de factori externi precum grevele din Franța și criza Serviciilor Naționale de Trafic Aerian din august anul trecut.
În contrast, compania irlandeză Emerald Airlines a fost cea mai punctuală, cu întârzieri medii de doar 13 minute și 6 secunde, urmată de Virgin Atlantic cu 13 minute și 42 de secunde.
Wizz Air operează din mai multe aeroporturi britanice, inclusiv Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton. Numărul de pasageri transportați de compania maghiară a crescut semnificativ, ajungând la 62 de milioane în ultimele 12 luni, cu o creștere a veniturilor din vânzarea de bilete de 11,2%.
În contextul acestor întârzieri, pasagerii se întreabă adesea care sunt drepturile lor în cazul în care zborurile sunt anulate sau întârziate, potrivit BBC.
Citește și: EXCLUSIV | Cum explică Wizz Air că a întors peste 200 de pasageri la București după două ore de zbor spre Dubai? Răspunsul adâncește misterul