Wizz Air confirmă că anulează zboruri, din septembrie, fără a spune care sunt destinațiile. „Nicio rută din România nu a fost suspendată permanent”
Operatorul aerian low-cost Wizz Air a confirmat, într-o informare de presă trimisă miercuri, că zborurile care vor fi anulate ca urmare a rechemării unor motoare la verificări sunt programate începând din luna septembrie. Compania aviatică ungară nu a dat detalii despre destinațiile care sunt vizate, respectiv numărul de pasageri afectați.
Reprezentații companiei aeriene Wizz Air ai transmis, miercuri – la o săptămână după ce au anunțat că sunt nevoiți să ia măsuri după verificările în avans ale unor motoare GTF, solicitate de producătorul Pratt & Whitney – că orarul de zbor va fi modificat începând de luna viitoare.
Măsura afectează operațiunile companiei din mai multe state, după cum a scris presa internațională în săptămâna trecută, iar numărul motoarelor care ar urma să fie inspectate, din cauza unor presupuse fisuri microscopice, până la finalul aglomeratului sezonul estival actual este peste 100, dar cifra este de peste 10 ori mai mare anul viitor, la nivel global, potrivit jurnaliștilor străini.
„Wizz Air confirmă că, din cauza verificărilor în avans ale unor motoare GTF, solicitate de Pratt & Whitney, a fost nevoită să facă ajustări în cadrul rețelei sale, rezultând în anularea unor zboruri, începând din luna septembrie”, au comunicat Reprezentații companiei aeriene, fără să detalieze intervalul de timp în care vor fi operate schimbările.
Tot ce au comunicat în plus este că Wizz Air confirmă că nicio rută din România nu a fost suspendată permanent ca urmare a acestor inspecții ale motoarelor.
Pasagerii au opțiunea rambursării complete
Reprezentații companiei aeriene nu au anunțat câți pasageri vor avea zborurile anulate, ci doar că cei care și-au luat bilet pe zborurile afectate au fost deja notificați și li s-a oferit un program alternativ de zbor, opțiunea rambursării complete prin metoda inițială de plată sau rambursarea a 120% din tariful inițial achitat în credit de companie pentru rezervări viitoare.
„În cazul în care o rezervare a fost efectuată printr-o agenție de turism, fie ea și online, compania aeriană le recomandă pasagerilor să contacteze agenția care deține rezervarea, pentru a face modificările necesare. Wizz Air recomandă, de asemenea, verificarea folder-ului de spam în privința e-mailurilor referitoare la posibilele modificări de program. Wizz Air își cere scuze pentru neplăcerile cauzate de acest eveniment neplanificat, aflat în afara controlului nostru, însă siguranța și securitatea pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor este prioritatea noastră”, au transmis reprezentanții companiei.
Conform presei de specialitate, sunt vizate motoare din aeronavele Airbus A320neo pentru inspecție și eventuale reparații. Potrivit raportului de sustenabilitate în anul fiscal F23, aeronavele Airbus 321neo reprezintă 49% din întreaga sa flotă a operatorului. Astfel, în lipsa cifrelor comunicate de operator, este vorba de aproximativ 91 de aeronave ale operatorului care vor fi verificate.
Lege blocată în Parlament
Oficialii operatorului aviatic low-cost Wizz Air, cu sediul la Budapesta, au anunțat deja, într-o întâlnire cu jurnaliștii din București, că au decis să reducă frecvența curselor din și spre România în luna august, pe fondul unui val de nemulțumiri ale clienților după ce mai multe curse au înregistrat întârzieri sau au fost anulate.
De amintit că secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Bogdan Mîndrescu a transmis, sâmbătă, că a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei după ce Wizz Air a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice. În replică, Oficialii Wizz Air au transmis, într-o precizare la solicitarea Gândul, că operatorul aviatic a luat măsuri substanțiale pentru a contracara problemele în orarul zborurilor.
Operatorul Wizz Air, la fel ca și Ryanair, nu pot fi sancţionate de către autorităţile din România, pentru că nu au sediu sau reprezentanţă în ţara noastră.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a precizat, într-o declarație pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii din alte țări și, mai mult, proiectul legislativ care ar urma să permită Autorității să aplice sancțiuni tocmai a fost blocat în Parlament de aleșii Uniunii Salvați România.