Prima pagină » Economic » Zara deschide în aprilie un magazin online în România

Zara deschide în aprilie un magazin online în România

Zara deschide în aprilie un magazin online în România
Zara deschide în aprilie un magazin online în România

 

„Grupul continuă să-și extindă platforma online la nivel global. Anul trecut au avut loc lansările online ale Zara, Massimo Dutti și Zara Home în Canada, Zara în Rusia și Pull&Bear în România. De la începutul anului, s-a deschis Zara.com în Grecia, iar în următoare săptămâni se va lansa în România, iar în toamnă/iarnă în Coreea de Sud și Mexic, când grupul va fi online pe 27 de piețe”, se arată într-un raport al Inditex.

Din acest an, și magazinul online al Massimo Dutti a început livrările în România.

Inditex este prezent pe piața românească cu șapte din cele nouă branduri din portofoliu, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho și Massimo Dutti. Grupul nu a adus pe piața locală magazinele Zara Kids și Uterqüe.

Anul trecut, Inditex a deschis 10 magazine în România: câte unul Zara, Pull&Bear, Oysho și Zara Home și câte două Massimo Dutti, Bershka și Stradivarius. Astfel, rețeaua grupului a ajuns la 98 de magazine pe piața locală.

În 2012, afacerile Inditex în România au depășit 150 milioane euro, iar rata de profit a fost de peste 14%. Astfel, Inditex a obținut anul trecut pe piața locală o cifră de afaceri totală de 671 milioane lei (150,6 milioane euro), cu 30% mai mari comparativ cu anul anterior, și un profit net de 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro), în creștere cu 20%.

Toate cele șapte branduri au înregistrat creșteri și au fost profitabile. Cea mai mare creștere a profitului net a fost înregistrată de Bershka, care și-a dublat câștigul față de 2011, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obținut de Stradivarius, de 47%.

Jumătate din business și profit a fost generat de magazinele Zara, care au înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 332,5 milioane lei (74,6 milioane euro), cu 26,4% mai mare decât în 2011, și un profit net de 51,4 milioane lei (11,5 milioane euro), în creștere cu 16,6%.

Restul a fost generat în ordine de Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho și Zara Home.

Bershka a avut afaceri de 104,6 milioane lei (23,4 milioane euro) în 2012, cu 36,6% mai mare față de anul anterior, și un profit de circa 8 milioane lei (1,8 milioane euro). Magazinele Pull&Bear au raportat o creștere cu 25,2% a afacerilor, la 86,9 milioane lei (19,5 milioane euro), și un avans ușor al profitului, de doar 2%, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).

În cazul Stradivarius, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 61,5 milioane lei (13,8 milioane euro), iar profitul la 7 milioane lei (1,6 milioane euro), consemnând o creștere de 51,1% față de câștigul din 2011.

Massimo Dutti a înregistrat în același interval o majorare cu 35,6% a afacerilor, la 59,1 milioane lei (13,3 milioane euro), și cu 9,4% a profitului net, la 14,2 milioane lei (3,2 milioane euro).

Marca Oysho a avut în 2012 afaceri de 13,7 milioane lei (3 milioane euro), cu 27% mai mari, și un profit de 2,8 milioane lei (627.000 euro), cu 14,8% peste nivelul din 2011.

Magazinele cu decorațiuni Zara Home au avut un câștig net de 2,3 milioane lei (522.000 euro), cu 15,7% mai mare, la afaceri în creștere cu 9%, de 12,6 milioane lei (2,8 milioane euro).

Inditex a deschis primele magazine din România în 2004 în franciză, iar în 2007 a intrat direct pe piață.

La nivel mondial, Inditex este prezent în aproape 90 de state cu o rețea de 6.340 de magazine și a avut în 2013 vânzări de 16,7 miliarde euro și un profit net de 2,4 miliarde euro.

Ana Maria Petcana

 

Citește și