Operatorul aerian național și-a promovat oferta și pe pagina sa de Facebook, cu motto-ul: „N-ar fi cel mai frumos cadou de Mărțișor o călătorie?”
UPDATE 13:35
Reprezentanții Tarom au revenit luni cu precizări suplimentare, menționând că tarifele pot diferi, în cursul unei singure zile, cu până la 30%, „în funcție de disponibilitate”. Acesta este motivul pentru care pasagerii „puteau rămâne cu ideea” că pe 1 Martie nu a existat o reducere.
„Am verificat și este așa cum vă spuneam…Tariful apărea deja redus, fără nici o mențiune asupra faptului că se beneficiază de o reducere de 20%. Nefiind vorba despre un tarif unic, sistemul calculează reducerea asupra nivelurilor tarifare disponibile la un anumit moment, tarife care pot fi diferite chiar în cursul unei zile în funcție de disponibilitate. Între diferitele niveluri tarifare, exista un ecart de 20, 25, 30%, deci, dacă vineri seara era disponibil un tarif, să spunem în RBD S iar sâmbăta dimineața era disponibil un tarif în RBD-ul imediat superior, pasagerul putea rămâne cu ideea că nu există, de fapt, reducere”, se arată în precizările suplimentare primite degândulde la Silvia Columb, chief commercial officer în cadrul Tarom.
Cât privește ziua de 8 martie, a doua zi pentru care Tarom a anunțat reduceri de 20% pentru toate destinațiile, reprezentanții operatorului aerian național promit că „la emitere se va găsi o soluție tehnică pentru informarea pasagerului că există această reducere”.
Sâmbătă, 1 martie, au cumpărat bilete pe site-ul Tarom peste 1.500 de pasageri, ceea ce depășește de câteva ori media zilnică, potrivit informațiiloe furnizategândulde oficialii Tarom.
Compania aeriană menționa că reducerea de 20% nu este valabilă pentru călătoriile efectuate în perioadele 15-25 aprilie 2014 și 15 decembrie 2014-6 ianuarie 2015 și că oferta nu se cumulează cu alte oferte și tarife speciale Tarom.
În dreptul expresiei „toate destinațiile”, comunicatul de pe site-ul Tarom avea un asterix. „Oferta este aplicabilă și pe zborurile code share operate de Air France pe destinația Paris. Oferta este supusă unor termeni și condiții”, se menționa în anunțul Tarom.
În plus, operatorul aerian preciza că biletele la această ofertă pot fi achiziționate din agențiile proprii TAROM, de la agențiile de turism acreditate și de pe www.tarom.ro.
Lucrurile nu au fost atât de simple precum se anunțau.
Persoanele care au încercat pe 1 Martie, încă din primele ore, să își cumpere tichete de avion cu reducere de 20% accesând site-ul Tarom au constatat că de fapt discontul promis nu exista.
Reacțiile nu au întârziat să apară pe pagina de Facebook a companiei aeriene unde în câteva ore s-au strâns peste 30 de comentarii indignate. Niciun reprezentant al Tarom nu a răspuns sâmbătă comentariilor de pe pagina Tarom de pe Facebook.
Unul dintre nemulțumiți a precizat că a sunat la call center-ul Tarom încă din ziua în care operatorul a anunțat oferta, primind asigurări că există bilete pentru ruta dorită. Surpriză, de 1 Martie lucrurile nu mai stăteau la fel.
„Eu am sunat miercuri și am vorbit cu operatoarele Tarom. Le-am întrebat dacă reducerea de 20% se aplică și pe relația București – Istanbul. Mi-au spus că da. Încântată am așteptat ziua de azi. Azi surpriză! Nu exista reducere pe aceasta relație. În plus nu mai erau bilete SuperSpecials la pretul 99,07 euro pentru perioada pe care o voiam (miercuri aveau), ci 153,07 euro”, comenta o persoană pe pagina de Facebook a Tarom.
Un altul, care comenta că „oferta este praf în ochi”, amenința că va renunța la serviciile Tarom, în timp ce mai multe persoane comentau: „nu am găsit nici o reducere, este o mare țeapă”.
„Nu vă mai faceți nervi degeaba, oferta este praf în ochi!!!!!!! Am încercat și varianta plecare din București, în datele de ei specificate, cu varianta business (să nu fie preț redus) dar nici așa nu e nici o urmă de reducere!!!! Eu renunț! Schimb compania!”, a scris altcineva.
„Oferta Tarom nu a fost gândită și aplicată pentru fidelizarea clienților și încercarea de a demonstra seriozitate din partea Tarom. Nu cred că ar trebui să ne mire nimic, este o companie românească și nu are ca scop clientul. Clientul nu trebuie să știe clar condițiile unei oferte, clientul trebuie încurcat și în final clientul nu trebuie să beneficieze de ofertă”, a mai precizat altcineva pe pagina de Facebook a Tarom.
Reprezentanți Tarom: Oferta s-a aplicat. Reducerea de 20% era automat dedusă, iar nivelul tarifului „la vânzare” era, deja, cel redus
Contactat duminică de gândul, managerul privat al Tarom, Christian Heinzmann, a declarat că nu este la curent cu situația ofertei de Mărțișor și că nu a văzut pagina de Facebook a Tarom, dar promițând că va reveni luni dimineață cu detalii, după ce se va documenta.
„Nu am văzut pagina de Facebook a Tarom. Vom reveni luni dimineața cu informații. Vreau să mă documentaz, pentru că acum nu v-aș putea da informații despre ce s-a întâmplat”, a declarat pentru gândul Christian Heinzmann, CEO Tarom.
Luni dimineața, reprezentanții Tarom au revenit cu detalii. Ei au precizat că, după ce au verificat la întâmplare biletele vândute pe 1 martie, au constatat că reducerea promisă de 20% s-a aplicat și că nivelul tarifului „la vânzare” era, deja, cel redus.
„Am văzut impresia negativă de pe Facebook, încă încerc să descoper ce s-a întâmplat. Am verificat, la întâmplare, bilete vândute pe data de 1 martie pe site-ul TAROM și am constatat că oferta s-a aplicat. Reducerea s-a aplicat direct din tarif, deci, la momentul cumpărării nu apărea tariful oficial și separat reducerea de 20%, reducerea era automat dedusă, iar nivelul tarifului „la vânzare” era, deja, cel redus. Specialiștii verifică, în continuare, voi reveni cu informații mai clare ceva mai târziu. Colegii mei vor răspunde pe Facebook, cu siguranță, solicitărilor”, se arată în răspunsul primit de gândul de la Silvia Columb, chief commercial officer în cadrul Tarom.
În luna noiembrie fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a revocat Consiliul de Administrație, în contextul conflictului dintre membrii acestei structuri de conducere și CEO-ul Tarom.
Ulterior, foștii administratori ai Tarom au dat în judecată compania pentru revocarea fără justă cauză, contestând decizia și solicitând drepturile aferente contractului de mandat. Sumele totale solicitate de fiecare dintre cei cinci foști administratori sunt de ordinul a zeci de mii de euro, putând ajunge până la aproape 100.000 euro, potrivit Ziarului Financiar.