Prima pagină » Economic » ZF Mobilio: Utilizatorii de smartpone-uri au plătit pentru 12% din aplicațiile deținute pe terminal

ZF Mobilio: Utilizatorii de smartpone-uri au plătit pentru 12% din aplicațiile deținute pe terminal

ZF Mobilio: Utilizatorii de smartpone-uri au plătit pentru 12% din aplicațiile deținute pe terminal
Utilizatorii de telefoane inteligente (smartpone-uri) din România au plătit, în medie, pentru 12% din aplicațiile software pe care le-au descărcat și le dețin pe terminal, a declarat directorul Business Development al GfK România, Simona Dan

Utilizatorii de telefoane inteligente (smartpone-uri) din România au plătit, în medie, pentru 12% din aplicațiile software pe care le-au descărcat și le dețin pe terminal, a declarat directorul Business Development al GfK România, Simona Dan (foto), la ZF Mobilio, potrivit Mediafax.

„Utilizatorii de smartpone-uri din România au plătit în medie pentru 12% din aplicațiile pe care le dețin pe telefon. 58% au plătit deja pentru o aplicație, iar 17% nu ar plăti niciodată pentru o aplicație”, a spus Dan.

Ea a adăugat că managerii, liber profesioniștii și persoanele cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani sunt cei mai dispuși să plătească pentru o aplicație pe care o folosesc frecvent.

Reprezentantul GfK România a afirmat că utilizatorii români de telefoane inteligente dețin în terminale, în medie, un număr de 22 de aplicații descărcate, 11 instalate și folosesc zilnic patru aplicații.

„40% dintre respondenți consideră că in prezent descarcă mai multe aplicații decât în urmă cu șase luni. Imboldul de a descărca aplicații vine de cele mai multe ori din următoarele surse: prieteni, colegi, familie – 57%, articole despre aplicații pe internet – 54%, folosirea de versiuni ale aplicațiilor de smartphone similare celor folosite pe calculator – 48%, magazine de aplicații autohtone (app store) – 26%”, a spus Dan.

Potrivit datelor GfK, bărbații folosesc smartphone-ul pentru a face tranzacții bancare, pentru a căuta locuri de distracție și informații despre produsele pe care intenționează să le cumpere atunci când se află în magazin.

„Femeile își pierd interesul față de un produs care integrează tehnologie modernă dacă aceasta nu este ușor de folosit”, a menționat reprezentantul companiei de cercetare.

Cele mai utilizate 5 aplicații de e-mail, chat, instant messenger – 76%, muzică, radio – 60%, rețele sociale, bloguri – 57%, jocuri, petrecerea timpului liber – 54% și știri, meteo – 49%.

Studiul GfK arată că vârsta medie a utilizatorului român de smartphone este 34 de ani, iar 46% din utilizatori au studii superioare.

„70% dintre utilizatorii de smartphone consideră că tehnologia modernă este interesantă și trebuie folosită cât de mult se poate. 52% spun că aspectul și stilul unui produs electronic sunt importante în decizia de cumpărare. De asemenea, 52% cumpără produse electronice care să îi ajute să facă ce au nevoie și nu pentru distracție”, a afirmat Dan.

Studiul a mai evidențiat că primele trei sisteme de operare folosite în România sunt Android – 36%, urmat de iOS (Apple) și Symbian, fiecare cu câte 18%.

GfK România a realizat studiul în perioada 6-12 aprilie pe un eșantion de 513 persoane.

ZF Mobilio este organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung și Penta Group.

Citește și