Restricțiile impuse pe durata pandemiei au accelerat migrarea utilizatorilor către serviciile digitale, iar start-up-ul SanoPass este unul dintre businessurile care au crescut într-o perioadă gri pentru economiile din întreaga lume. Lansată în 2019 de antreprenori români, Andrei Vasile și Mihai Vădan, platforma conectează și integrează toate serviciile medicale de prevenție din România.
În circa o oră de la listarea pe SeedBlink, cea mai mare platformă de equity crowdfunding din Europa de Est, SanoPass a obținut de la investitori privați 380.000 euro, peste suma inițială solicitată în listare, pentru a dezvolta businessul. În esență, „equity crowdfunding” este o formă de finanțare a start up-urilor de către investitorii privați, dispuși să-și asume riscurile aferente și au suficientă răbdare să aștepte profitul. Prin intermediul unei platforme de tipul SeedBlink, aceștia au acces la informații-cheie despre start-up-urile listate și decid în ce proiect de business și ce sume să investească.
Ionuț Pătrăhău, co-fondator și Chief Innovation Officer al SeedBlink, a explicat, pentru GÂNDUL FINANCIAR, că platforma listează start up-urile, astfel că acestea devin accesibile investitorilor de pe tot globul, iar proiectele de business listate au acces la milioane de potențiali interesați.
Andrei Vasile, co-fondator SanoPass, a povestit GÂNDUL FINANCIAR cum s-a desfășurat sesiunea de finanțare și cum a crescut ulterior afacerea.
Plecând de la nevoia de finanțare, pentru că aveam nevoie de bani să ducem planul la bun sfârșit, continuând cu validarea instant, pentru că atunci când cineva investește în proiectul tău înseamnă că și crede în potențialul ideii de business. Mai este vorba despre brand awarness și marketing și ne-am bucurat din plin de aces t tip de suport și am avut un avânt după listarea pe Seed Blink – Andrei Vasile, SanoPass.
Tânărul antreprenor a adăugat că era la curent deja cu conceptul de crowdfunding pe care îl cunoștea de pe platforme din alte țări precum Kickstarter sau alte tipuri de platforme din Statele Unite. Platforma SanoPass emite abonamente medicale de prevenție oferite de angajatori ca beneficii pentru angajați. Abonații SanoPass sunt angajați ai companiilor din transporturi, producţie, IT, financiar, retail.
Sanopass sste o platformă care digitalizează, conectează și integrează toate serviciile medicale de prevenție din România – Andrei Vasile, co-fondator.
Rețeaua cuprinde peste 850 de clinici medicale, cu acces la peste 10.000 de medici de diferite specialități medicale. În esență, ”democratizăm accesul la servicii medicale de prevenție”, a precizat antreprenorul. Acesta a adăugat faptul că perioada pandemiei a oferit un respiro business-ului, în sensul că această perioadă a fost fructificată pentru a regândi strategia, pentru o mai bună poziționare pe piață.
Antreprenorul a precizat că a beneficiat de suport din partea echipei SeedBlink și că „ori de câte ori am avut nevoie de un sfat sau de un feedback am avut ușa deschisă”. În plus față de nucleul echipei, au fost alți 30 de oameni care au ajutat cu sfaturi și care au promovat în companiile cu care lucrează sau în cele pe care le dețin soluția SanoPass.
Piața abonamentelor medicale în România numără în acest moment peste 1.6 milioane de abonați respectiv are o valoare de 270 milioane euro. Tendința pieței este în creștere fiind estimat ca până la finalul anului 2021 vor fi în piață două milioane de abonați cu o valoare de piață de 340 milioane euro.
SanoPass își propune să atingă într-un interval maxim de 5 ani un număr de 200.000 de utilizatori și să fie un jucător cu o pondere între 8% și 10% din piața abonamentelor medicale, mai spun fondatorii companiei.