Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a vorbit la GÂNDUL GREEN, despre problema mașinilor care poluează România. „Degeaba cheltuim miliarde pentru a scoate rablele din circulație, dacă alte rable se înmatriculează a doua zi. Este nevoie de descurajare”, afirmă el.
„Este o promisiune făcută de Ministerul Transporturilor, dar implementarea a rămas la noi, la Ministerul Mediului. Fără scoaterea mașinilor poluante din trafic nu ne vom descurca niciodată. Singura soluție este să descurajăm și înmatricularea. Acum nu există soluția de descurajare în implementare. Sper că atât la nivelul primăriilor, cât și la nivelul Guvernului, să se ia o decizie în acest sens. Taxa de mediu, taxa de primă înmatriculare, taxa de nu știu cum s-au numit până acum nu au fost soluții legale, dar este nevoie de descurajare”, a spus Ministrul Mediului, la GÂNDUL GREEN.
Tanczos Barna spune că, în prezent, se asigură o finanțare de peste 1,2 miliarde de lei pentru scoaterea mașinilor poluante din trafic.
„Rabla Clasic și Rabla Plus au acest buget de 1,24 miliarde de lei, mai venim cu 600 de milioane de lei, alături de primăriile din țară – vin și ei cu o finanțare – și vom asigura aceste prime de casare de 3.000 de lei, fără a obliga cetățeanul să cumpere o altă mașină”, a spus sursa citată.
În paralel, însă, afirmă ministrul, e nevoie de măsuri pentru a se descuraja achiziția și înmatricularea mașinilor mai vechi de 15 ani.
„Avem două luni să pornim programul pe care l-am stabilit săptămâna trecută, alături de Asociația Municipiilor, cu domnul Boc și primarii care au participat la acea ședință a AMR, și sper să găsim o soluție de descurajare, alături de soluțiilor de finanțare. Ne costă mult, miliarde de lei, că să scoatem rablele din circulație. Dacă a doua zi, alte rable se înmatriculează, în timp ce noi scoatem câte una, pe bani mulți, nu vom ajunge la nicio soluție pe termen lung”, a conchis ministrul Mediului.