Prima pagină » Gândul Green » Luci Popa, la Gândul Green: „În rural găsim CĂRUȚE încă. Mașini electrice cu 2.000-3.000 de euro nu găsești sau doar cu baterie degradată”

Luci Popa, la Gândul Green: „În rural găsim CĂRUȚE încă. Mașini electrice cu 2.000-3.000 de euro nu găsești sau doar cu baterie degradată”

Dacă la oraș vorbim de electrificarea transportului, în mediul rural situația este total diferită. Cu sume cuprinse între 1.000 și 3.000 de euro, cât se plătește pentru o mașină second hand cu motor termic, nu se pot cumpăra mașini electrice. Mai mult, la noi – la țară – încă se mai folosește căruța. Declarațiile îi aparțin jurnalistului auto Luci Popa și au fost făcute în cadrul emisiunii Gândul Green, susținută de Țiriac Auto.

Dacă la oraș avem mașini electrice, autobuze electrice și chiar flote de mașini de transport electrice ale companiilor de curierat, în mediul rural situația este coplet diferită.

„În mediul rural încă mai vedem căruțe din păcate. Sunt oameni acolo care nu-și permit o mașină ieftină termică. Unde mai găsești un mecanic? Mașinile electrice ieftine, cu adevărat ieftine, de una, două sau trei mii de euro cum se cumpără mașini în mediul rural nu prea găsești și, dacă găsești, riști să aibă o baterie degradată”, a explicat Luci Popa.

Există situații unde o mașină electrică nu își are rostul”

O astfel de mașină electrică mâna a doua ar necesita nu doar investiții serioase, ci și specialiști.

„Că se repară bateria, că se schimbă un modul BMS, acel calculator care controlează energia din baterie, din diversele celule, mai găsești la noi, dar sunt totuși scumpe. Nu găsești stații de încărcare. Un om care stă la țară poate să-și încarce mașina electrică fără nicio problemă de la priza de acasă. Distanțele nu sunt așa de mari, dar ce te faci când ai o mașină electrică la mâna a doua și trebuie să ajungi de urgență în oraș, la spital cu un membru al familiei și mașina ba nu e încărcată, ba s-a luat curentul, ba bateria e degradată și nu ajunge, mai e frig afară, drumul închis, multă zăpadă și se descarcă prea mult. Există situații unde o mașină electrică nu își are rostul”, a completat jurnalistul ProMotor.

2 sau 3 din 10 oameni din mediul rural care și-ar lua o mașină electrică ar da faliment din cauza costurilor de reparație sau de înlocuire a mașinilor.

Întreaga emisiune Gândul Green poate fi urmărită AICI:


Citește și:

Jumătate din ambalajele alimentare din plastic ar putea fi eliminate. România s-a angajat să reducă poluarea până în 2050, potrivit GREEN Deal

Recycle Now | Anca Marinescu, RetuRO: „Dincolo de de atingerea țintelor, Sistemul de Garanție-Returnare are ca obiectiv SCHIMBAREA de mentalități”

Alexandra-Maria Bocșe, despre strategiile naționale pentru COMBATEREA schimbărilor climatice: „Toți suntem implicați în acest proces”

DEȘERTIFICAREA afectează sudul României, soluții propuse pentru salvarea agriculturii. Bocșe: „Poate în viitor putem cultiva smochini și măslini”

Mircea Fechet, ministrul Mediului, speaker la Conferința Green Report „Managementul deșeurilor: SGR funcțional în România”

Senior editor Are o experiență de aproape trei decenii în mass media românească, în care a ocupat, pe rând, aproape toate funcțiile într-o redacție de știri. Deși a terminat ... vezi toate articolele
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și