Mario Crețu, Carrefour: „O să venim cu SURPRIZE în 2025, cu programe în tot ceea ce înseamnă filiere noi de reciclare”
This browser does not support the video element.
Carrefour își propune ca pe viitor să crească gradul de colectare a materialelor reciclabile. Cutiile de suc, cartonul și textilele vor putea fi colectate spre a fi reciclate. În același timp, ambalajele pe care le va folosi retailerul vor fi verzi și reutilizabile, așa cum este și proiectul privind scoaterea plasticului din zona vrac de la detergenți. Anunțul a fost făcut de Mario Crețu, director Afaceri instituționale și mediu Carrefour România, în cadrul emisiunii Gândul Green, susținută de Țiriac Auto.
Retailerul, prin acțiunile sale, nu doar că respectă legislația în vigoare, a afirmat oficialul Carrefour, dar vine cu proiecte noi și inovatoare.
“Noi reducem cu mii de tone prezența de plastic pus în piață. Avem și aici legislație, dar noi suntem cumva înaintea ei. O să venim în viitor cu programe interesante pe tot ceea ce înseamnă filiere noi de reciclare. Acum reciclăm petul, sticla și dozele de aluminiu cu Sistemul Garanție-Returnare, dar veți avea și alte surprize interesante, pentru că Sistemul Garanție-Returnare acoperă undeva la 25% din piață. Mai sunt și alte zone, precum Tetrapak-ul, cartonul, textilele, care pot fi reciclate în viitor. Deci veți avea surprize cât mai plăcute la noi”, a precizat Mario Crețu.
„Ambalajele verzi” și cât mai puțin plastic la detergenți
Una dintre surprizele anunțate este în zona de ambalaje.
“Contează foarte mult să ai un ambalaj verde, să-i zic așa. Și aici avem foarte multe proiecte pe care le vom lansa anul viitor. De asemenea, încurajăm scoaterea plasticului prin viitoare proiecte de vrac în zona de detergenți, care va fi un proiect interesant. Nu te mai duci să cumperi decât dacă vrei o sacoșă de plastic. Vei avea posibilitatea să cumperi, printr-un aparat, un bidon pe care vei putea să-l refolosești și să-l umpli cât vrei tu”, a precizat oficialul Carrefour.
„O companie este responsabilă și prin furnizorii ei, și prin angajații ei, și prin ceea ce face pentru comunitate”
Țintele retailerului, la nivel de grup, pentru anul 2025, sunt de atingere a unui nivel de 15% produse bio și de scoatere a peste 20.000 de tone de plastic din piață.
“În România avem peste 1.000 de tone din aceste 25.000, pe care îl vom și atinge. Toate aceste lucruri, împreună, fac o diferență. Cred că asta este cel mai important, să înțeleagă telespectatorii ce-i aia sustenabilitate. Este și individuală și este și de companie responsabilă”, a completat Mario Crețu.
O companie este responsabilă și prin furnizorii ei, și prin angajații ei, și prin ceea ce face pentru comunitate. Și aici noi, prin Act for food, care este cumva proiectul nostru umbrelă, încercăm să îndeplinim toate aceste obiective: o mâncare sănătoasă, o mâncare accesibilă și o mâncare care, cumva, ajută comunitatea și produce cât mai mic impact asupra comunității respective.
Mario Crețu
Întreaga emisiune Gândul Green, susținută de Țiriac Auto, poate fi urmărită AICI:
CITEȘTE ȘI: