Mario Crețu, Carrefour: „Pentru noi, SUSTENABILITATEA nu este un concept, facem asta zi de zi”
Carrefour România implementează multiple acțiuni prin care compania să fie una sustenabilă, atât prin proceduri proprii, cât și ale furnizorilor săi. “Pentru noi, sustenabilitatea nu este un concept, facem asta zi de zi”, a declarat Mario Crețu, director afaceri instituționale și mediu în cadrul retailerului în cadrul emisiunii Gândul Green, susținută de Țiriac Auto.
Acțiunile companiei și ale furnizorilor săi sunt menite să lase o amprentă cât mai pozitivă asupra societății și mediului.
“De unde pornim cu sustenabilitatea? În primul rând, ne uităm cu toții la poluare, ne uităm cu toții la faptul că există foarte mult plastic care se pune în piață, ne uităm cu toții la faptul că lumea vrea cât mai multe produse bio sau de calitate.
Produsele care nu sunt bio sunt și ele de foarte bună calitate, pentru că a existat această controversă. Nu trebuie un produs să fie bio ca să fie de calitate. El poate să fie și tradițional sau cu o filieră a calității controlată.
Noi avem și o astfel de filieră a calității. Exact așa se numește, prin care avem o trasabilitate clară a produsului, de la producător până în magazinul nostrum, în care știm exact ce resurse sunt folosite, știm exact dacă furnizorul respectiv respectă anumite cerințe, inclusiv de mediu.
Și, cu alte cuvinte, facem următorul lucru – suntem un facilitator de sustenabilitate inclusiv pentru furnizorii noștri, nu doar pentru noi ca și companie”, a declarat directorul pentru Afaceri instituționale și mediu în cadrul retailerului.
„În zona de produse proaspete sunt români și 91% din furnizorii noștri pe zona de produse locale, de alimente, sunt români”
Mario Crețu a explicat și de ce impactul acestor acțiuni este semnificativ.
„Noi lucrăm acum cu undeva la peste 1450 de furnizori locali. 600 dintre ei sunt ultra-locali, adică pe o arie de 50 km lângă un magazine, de unde aprovizionează magazinul. De ce e important asta? Pentru că dacă ar transporta, să zicem, la 300 km, 300 km dus,300 întors, sunt 600 km, ar consuma foarte multă benzină, ar emite dioxid de carbon ș.a.m.d. Da, e un exemplu mic, dar care contează”, a adăugat oficialul Carrefour.
Ce înseamnă sustenabilitate? Înseamnă foarte multe acțiuni, care pot părea mici, dar ele în timp vor face o diferență. Spre exemplu, grupul Carrefour și-a asumat ca până în 2050, împreună cu primii lui 100 de furnizori internaționali, să ajungă la o reducere a impactului asupra atmosferei de 1,5 grade Celsius, ceea ce este foarte important. Ne uităm cu toții la statisticile pe care le dau meteorologii, că an de an temperatura globală crește. De exemplu, din 2026 vom începe să facem acest lucru cu furnizorii noștri, primii 100 internaționali. Și în România facem acest lucru.
În ceea ce privește furnizorii de produse alimentare, o mare majoritate sunt români.
„Susținem foarte mult furnizorii locali, pentru că iarăși este important și ca sustenabilitate. Noi suntem foarte bine poziționați de această zonă, undeva la 98% deci, reține, 98% din furnizori. În zona de produse proaspete sunt români și 91% din furnizorii noștri pe zona de produse locale, de alimente, sunt români. La marca proprie, care este mult discutată, 90% din furnizorii noștri de marcă proprie sunt tot români. Eu zic că asta spune foarte mult”, a completat Mario Crețu.
Citește și:
FURTUNILE severe din România, în contextul schimbărilor climatice