Desfășurată în perioada mai-octombrie 2022, „Un’ Doi Trei” este o campanie a Asociației OIREP Ambalaje, implementată prin intermediul: Clean Recycle, Ecologic 3R Ambalaje, Eco-Rom Ambalaje, Eco Synergy, Financiar Recycling, GreenPoint Management și Green Resources Management – în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Campania s-a desfășurat la nivel național și a avut ca scop informarea și educarea populației în vederea implementării colectării separate a deșeurilor de ambalaje la sursa de generare. În perioada mai-octombrie 2022, mesajele campaniei au ajuns la peste 5 milioane de cetățeni, acestea generând 80 de milioane de afișări, dintre care peste 5 milioane au fost ale materialelor video create.
„Datorită rezultatelor foarte bune, «Un’ Doi Trei» este un exemplu de bună practică pentru orice campanie națională sau locală, ce își propune să informeze și să educe corect românii despre colectarea separată a deșeurilor de ambalaje în gospodărie, indiferent de mediul în care se desfășoară, fie că este implementată de OIREP-uri, autorități locale sau de producători/companii. Simplul gest de a arunca unde și cum trebuie deșeurile de ambalaje aduce beneficii multiple: protejarea mediului și a resurselor de care toți avem nevoie, reintroducerea în circuitul economic al ambalajelor devenite deșeuri, care reprezintă materia primă pentru fabricile de reciclare, și reducerea costurilor pentru gestionarea întregului sistem de salubritate”, a declarat Geanin Șerban, președintele Asociației OIREP Ambalaje.
Împărțită în trei etape, campania s-a desfășurat în mediile online, outdoor și print și a generat peste 200.000 de accesări ale landing page-ului campaniei – https://oirep.ro/undoitrei/ – care abordează problemele, soluțiile și miturile legate de colectarea separată a deșeurilor de ambalaje.
„Un’ Doi Trei” se bazează pe o idee simplă: Desfaci. Folosești. Arunci unde și cum trebuie. Să colectezi separat este SIMPLU | de BUN SIMȚ | NORMAL | CIVILIZAT.
Colectarea separată pare, pentru foarte mulți români, un ritual foarte complicat, ce presupune mulți pași și infrastructură specială. Când, de fapt, colectarea separată înseamnă un minim de atenție în privința ambalajelor pe care le folosim. Pentru a schimba un comportament este nevoie de timp, dar, mai ales, de educație. De pași repetați până când aceștia ajung să fie făcuți mecanic sau din reflex.
Mai multe detalii despre campanie se găsesc pe pagina: www.oirep.ro/undoitrei și pe canalele dedicate campaniei Facebook | Instagram | Youtube.
„Un’ Doi Trei” este o campanie inițiată de Asociația OIREP Ambalaje, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, creată și implementată de agenția de comunicare PB&J.
Asociația OIREP Ambalaje este o organizație profesională, neguvernamentală, non-profit, apolitică și independentă, care urmărește promovarea intereselor membrilor săi în contextul desfășurării activității specifice acestora în domeniul gestionării ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, în raport cu autoritățile române și ale Uniunii Europene, vizând asigurarea unui cadru legal optim din punct de vedere financiar și operațional pentru implementarea eficientă a Răspunderii Extinse a Producătorilor în deplină conformitate cu legislația națională și Directivele Europene în materie.