Cristian China-Birta a vorbit în ediția de joi a emisiunii Gândul Live, despre reinventare în vremuri tulburi, reglementarea în spațiul digital, impactul creșterii brandurilor în zona digitală asupra consumatorilor, despre conștientizarea în ceea ce privește tranziția business-urilor în online. Mai mult, bloggerul s-a referit și la recenta carte lansată și feedbackul primit din partea influencerilor.
„Așteptăm 2022. Am îmbătrânit din cauza pandemiei. S-au schimbat toate reperele.
Mă bucur pentru generația aceasta, pentru că au un sistem de referință. Am trecut de pandemie cu toate frustrările, limitările, nebuniile, dezvăluirile. Este o experiență de maturizare forțată. Din păcate, mulți tineri nu fac față acestei maturizări forțate”.
„Este foarte complicat. În ultimii doi ani de zile, asistăm la un episod – statele contraatacă – cum încearcă să reglemeneteze. Până acum, statele au stat și au văzut ce face Google, ce face Facebook. Acum vezi cum se emite legislație împotriva Google.
Nu mă aștept la foarte mult în ceea ce privește reglementarea statelor”.
Există sistemele de autoreglementare. Puțină lume știe că Facebook șterge câteva miliarde de conturi o dată pe trimestru. Cu toate acestea, multe scapă. Mai trebuie să avem reglementarea proprie. Peste 60% dintre români folosesc dimineața social media.
„Multă lume a rămas dezamăgită de online, se retrag pentru că au văzut mizeria din unii oameni, urâtul din niște oameni în care nu credeau că există.
Ar trebui să zic: «Stați în social media!» Dar există niște costuri imense. Recomand, de exemplu, aplicația de screentime, Iți arată cât timp folosești telefonul, iar cei care se uită pentru prima dată, să își centralizeze cât stau pe social media”.
„Facebook e un business, face bani. Cum? Imaginați-vă Facebook fără conținut. fără sens. Conținutul îl vinde conținutul unor agenții. Problema este că acest balet continuu să ofere tool-uri, dar să nu streseze consumatorii. Sunt multe branduri, iar oamenii pleacă. Facebook are probleme imense. 3 din 7 români au plecat din Facebook în 2020; 60% dintre cumpărături au fost efectuate pe Instagram. Ceea ce vreau să zic este că e complicat pentru business.
Digital-ul e un instrument. Tu alegi cum folosesti instrumentul.
Noua generație folosește Tik Tok foarte mult. Știi cât de complicat este să creezi continut? Generația noastră folosește like, share, generația lor creează conținut. Aceasta este diferența.
Să ajungi la multe vizualizări este greu. Este complicată această zonă. Undeva o să se reglementeze. Este ca la fake news. Prima frână trebuie să ajungă la tine. Oamenii se uită puțin pe Facebook și se ceartă cu cineva necunoscut.
Oamenii faini sunt mai puțini vocali și nu se regăsesc unii pe alții
Există o regulă în digital marketing: «Să alegi pe cine mulțumești».
Exact e și cu politica. Cum să îi mulțumești pe toți?”
„E din ce în ce mai bine. Până la aparitia pandemiei, mulți nu erau interesați de digital. După apariția pandemiei, în prima parte, business-urile au fost blocate, au intrat în digital. Dureza până îți fixezi amprenta digitală. Următorul pas, învestirea banilor, iar după 1 an și jumătate, au învățat ce e digital-ul. Durează această tranziție.
Cartea ” Ce ne facem cu influencerii” , am scris-o ca să să arate ce e cu influencerii. Sunt niște resurse digitale, nu sunt ”prăjitură cu frișcă” care în baza unui contract, pot să livreze un beneficu pentru brandul tău. Primul pas: merită sau nu.
Înainte să folosească influencerii, să citească o carte. Încep să vină feedbackuri bune, la 2 luni de la lansare. Am avut surpize foarte plăcute. Am primit feedback care m-a lăsat cu gura căscată”.