Cristina Tunegaru, profesor de Limba și literatura română, a explicat în cadrul emisiunii GÂNDUL LIVE de ce învățarea în mediul online nu este funcțională pe termen lung, dar și faptul că anul școlar „s-ar putea încheia foarte bine și în septembrie” deoarece testarea în mediul online este nepedagogică.
„Evaluările naționale se vor susține ceea ce este absolut necesar. Ideea că anul școlar ar putea fi înghețat trebuie risipită. Înțelegem, de asemenea, (n. r. din discursul ministrului Educației) că materia pentru aceste examene se va limita la primul semestru al anului școlar curent. Lucrul acesta nu spune foarte multe din păcate pentru că profesorii nu își pot organiza materia cum doresc, trebuie să țină cont de programa școlară. Și cred că ne referim aici mai degrabă la subiectele care în mod mod tradițional sunt discutate în primul semestru al anului școlar. Din acest motiv am primit mesaje de la părinți care mă întreabă «care sunt aceste conținuturi, «ce trebuie să pregătim pentru examen»”, a declarat profesoara de Limba și literatura română despre precizările făcute de ministrul Educației Monica Anisie în cursul zilei de marți, 7 aprilie.
„Din ce am înțeles eu, doamna ministru speră să ne întoarcem la școală până la încheierea anului școlar, adică fie în mai, fie în iunie. Tot Ministerul își dorește să organizeze teze pentru materiile unde se încheie media cu teză, adică Română, Matematică, Geografie, Istorie ș.a.m.d. Este o situație extraordinară și trebuie să trecem peste metodologie și practicile arhaice. Ce relevanță mai are teza în momentul acesta?”, a explicat aceasta la GÂNDUL LIVE.
„Copii sunt extrem de confuzi și nesigurui și nu știu ce se va întâmpla cu viitorul lor iar semnalele pe car ele primesc dinspre Minister sunt și ele destul de neclare. Cred că lucrurile ar trebui să fie mai fluide, să luăm decizii din mers. (…) De exemplu: Poate exista situația să nu ne întoarcem la școală până la sfârșitul anului școlar. Ce facem atunci?”, a explicat Cristina Tunegaru.
„Văd două probleme în această situație. Pe de-o parte, sunt copii care nu pot pot fi testați online pentru că nu au acasă infrastructura, nu au tablete, nu au internet, nu au laptop, deci nu putem să ajungem la ei online. În schimb, sunt copii care nici măcar nu au un telefon, nu au un smartphone. Există un singur telefon în familie și acela e cu butoane. Pe de altă parte, nu e pedagci corect să testezi un copil pe care nu l-ai pregătit, un copil cu care nu ai lucrat recapitulare. Ce testezi de fapt? Testezi dacă el s-a pregătit din bunăvoința lui în ultimele trei luni? E total nepedagogic și nu putem testa copiii așa. Avem nevoie de o evaluare față în față. Dar nu trebuie să facem evaluarea aceasta acum. Putem încheia anul școlar foarte bine și în primele săptămâni din septembrie sau oricând ne întoarcem la școală, oricând este sigur să îi duci pe copii lacoală să stea câte 30 în clasă”, a punctat aceasta la GÂNDUL LIVE.
„Sunt mai multe motive pentru care învățarea online nu este funcțională pe termen lung. Un motiv ar fi acela că de regulă participă la aceste orele online copiii care sunt deja motivați, care deja lucrează suplimentar, care sunt interesați de școală și care au părinți care îi stimulează. Orele mele sunt urmărite de copii extraordinar de buni din toată țara care vor să lucreze și care vor să fie mai buni. Dar să nu uităm că sunt copii în această țară care nu sunt motivați și poate ei vin la școală doar din inerție. Și trebuie să îi aducem și pe acești copii”, a explicat Cristina Tunegaru, profesoară de Limba și literatura română.
Cristina Tunegaru este profesoară de română și engleză la gimnaziu iar de-a lungul timpului a fost o prezență constantă în social media unde a expus problemele din învățământul românesc chiar dacă a primita enințări din partea colegilor sau a directorilor de școli.