Profesorul Claudia Chiru a explicat la GÂNDUL LIVE că „rugămintea” ministerului Educației de a-i nota pe elevi doar cu acordul părinților nu ar trebui să fie sugerată profesorilor care chiar își fac treaba bine deoarece dacă predarea online este făcută bine, poate duce la o evaluare corectă a elevilor.
„Nu putem să fim în situația în care să le cerem părinților voie să ne notăm proprii elevi. Se vorbește foarte mult de recăpătare demnității și strălucirii acestei meserii în societate, recăpătarea locului pe care îl avem de drept în societate. Nu ni-l vom recăpăta așa. Ceea ce se întâmplă acum cu această rugăminte din partea Ministeului (n.r. Educației)… eu mă simt ca la un bufet suedez. Sunt părinți din toate categoriile așa cum sunt și profesori din toate categoriile, cu tot felul de personalități, educăți sau mai puțin educați”, a explicat profesorul la GÂNDUL LIVE.
„Fundament nu avem. Nu mi s-a explicat. Ceea ce înțeleg eu este că la acest bufet suedez se urmărește să fie mulțumită toată lumea, adică toată lumea poate să ia ce vrea, ca să nu ne supărăm. Există 4 variante cu privire la notele acestea: fie se pot pune în timpul școlii online cu acordul elevului și al părinților, fie se pot folosi celelalte note. Deci nu prea ne obligă să cerem acordul, putem folosi celelalte note, deci putem face cam așa…”, a precizat aceasta în cadrul emisiunii prezentate de Emma Zeicescu.
„Dacă se face bine, predarea online poate duce la o evaluare corectă”, a punctat Claudia Chiru.
În contextul în care mai mulți profesori din țară au fost acuzați că nu și-au îndeplinit sarcinile în ceea ce privește școala online, profesorul Claudia Chiru subliniază faptul că acest lucru nu poate fi compesat de notarea elevilor cu acordul părinților.
„Acest lucru nu se rezolvă punându-mă pe mine să cer acordul părinților. Adică pe mine, un profesor care își face treaba, nu mă poți pune să cer acordul părinților. Nu rezolvi problema pe care o ai – seriozitatea și pregătirea cadrelor didactice pentru a se adapta situației pe care o trăim”, a explicat Claudia Chiru.
„Ne lipsește apropierea fizică, schimbul de energie, dar pentru că eu am orelație cu elevii mei, sunt în al cincilea an cu ei, îi cunosc foarte bine, ei mă cunosc foarte bine, deci nu ne este greu să ne vedem prin intermediul unui ecran. Știm să este o situație provizorie, la noi este mai greu pentru că eu am clasa a IV-a și ne despărțim anul acesta, dar elevii mei și mulți alți copii s-au adaptat fantastic. Au venit chiar cu soluții și idei noi, au venit în ajutorul meu, mă sprijină și fac tot ceea ce le cer”, a punctat profesorul.
De asemenea, aceasta a precizat că predarea și învățarea online nu reprezintă „o schimbare așa mare având în vedere faptul că este ceva temporar”.
„Problema nu este la copii, ci este la noi, adulții acestei societăți, la cei care au gândit această modalitate. Copii fac ceea ce ce văd la noi, dacă noi le insuflăm respectul pentru școală, o vor respecta. Cum mă respect eu pe mine ca profesionist? Intrând în fiecare zi în contact cu elevii mei și stând cu ei pe platformele online astfel încât ei să mă vadă, să vadă că eu depun efort, nu că îmi fac unghiile toată ziua, ci le pregătesc lor ceea ce urmează să învețe. Adică mă implic activ. Așa îi voi atrage pe copii și așa o să mă respecte. Dacă mă respectă pe mine, eu le pot cere orice și pot face orice cu ei în online”, a explicat profesorul la GÂNDUL LIVE.
„Nu-i putem ține departe de tehnologie pentru că ei o cunosc foarte bine și o manevrează foarte bine, se simt foarte bine cu ea. Noi trebuie să ne adaptăm și noi trebuie să vedem cum facem astfel încât să împletim tot ce avem la dispoziție. Extremele nu sunt bune, trebuie să găsim calea de mijloc. Desigur, nu ne poate spune nimeni. Trebuie să gândim cu capul nostru, fiecare.
Fiecare facem lumină acolo unde suntem și facem ceea ce putem, de aceea și eu arăt aproape în fiecare zi pe Facebook ceea ce fac, poate se inspiră și alții și sper ca, în curând, în breasla mea, să fie doar oameni care înțeleg ce înseamnă învățarea, oameni care înțeleg copii și oameni care sunt dispuși să colaboreze cu părinții”, a mai precizat Claudia Chiru.