Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Ministerul Educației a susținut în cadrul emisiunii GÂNDUL LIVE că anul școlar se poate închide „fără niciun fel de probleme” și a explicat care sunt condițiile în care se pot desfășura examenele pentru clasele a VIII-a și a XII-a.
„Într-adevăr, întoarcerea la școală este posibilă și categorică, după ce drecetul președintelui nu va mai fi în funcțiune, vom putea să discutăm despre o revenire la școală. Primul-ministru, domnul Orban, într-adevăr, a făcut o declarație corectă, numai că răul fusese produs înainte de vicepremierul Turcan cu declarațiile alarmiste. Este foarte important să atingem câteva aspecte.
În primul rând, fiecare școală, fiecare universitate, și-a gestionat bine modul în care se parcurge materia școlară, în mod efectiv a semestrului respectiv, deci anul școlar se poate închide fără niciun fel de problemă. Și există deja foarte multe elemente pe care toți le avem în vedere, în mediul preuniversitar și universitar, pentru a fi siguri că nu avem probleme”, a precizat fostul secretar de stat în Ministerul Educației în cadrul emisiunii GÂNDUL LIVE.
„Singurele dificultăți pe care trebuie să le rezolvăm sunt cele referitoare la capacitate, examenele de clasa VIII-a, respectiv bacalaureat, licență și dizertație.
Ministerul Educației a pus deja tematica pentru examenele de final de studii pentru clasele a VIII-a și a XII-a, deci Ministerul, specialiștii din educație, a reacționat în această chestiune și bine a făcut.
Dacă într-o sală de curs, până acum erau, să spunem, 16 copii, fără niciun fel de problemă se poate da examenul cu opt copii. Va fi nevoie de personal suplimentar pentru supraveghere, dar în niciun caz nu va fi o problemă, se pot lua măști, mânuși, se pot dezinfecta spațiile în așa fel încât în sălile respective să se poată desfășura exemenele de bacalureat și de capacitate fără dificultăți și fără a expune tinerii la un risc de coronavirus”, a explicat acesta în cadrul emisiunii prezentate de Emma Zeicescu.
„Nu putem vorbi de jumătate de an școlar pierdut pentru că semestrul doi a început la sfârșitul lunii ianuarie, deci am avut o lună și jumătate în care s-a făcut materie. Discutăm doar despre o jumătate de semestru, timp în care fiecare profesor, așa cum a știut și a putut, a organizat lecții online, a trimis testări pe mail. E adevărat, nu a fost examinarea clasică, cea la care ne așteptăm noi sau cea cu care eram obișnuiți. Dar eu pot să vă spun că atât în mediul urban mare, cât și în cel urban mic, au fost astfel de lucruri făcute.
Este adevărat, învățământul românesc trebuie să se informatizeze și, din păcate, programele guvernamentale nu s-au dus pe această direcție. S-au făcut foarte multe aplicații, foarte multe lucruri punctuale, dar care nu sunt asamblate într-un tot unitar care să ne dea convingerea că examinarea se poate face în astfel de situații de la distanță.
Și, mai mult decât atât, inclusiv proiectul de lege aprobat de Parlament săptămâna trecută, e clar că președintele nu va promulga așa ceva, nu face decât să cârpească. Trebuie să terminăm cu cârpeala și să gândim soluții integrate. Din păcate, din 2018 și până astăzi, proiectul (n. r. un calculator pentru fiecare copil) a murit”, a punctat Gabriel Ispas la GÂNDUL LIVE.