Marina Manea, inspector școlar general adjunct Inspectoratului Școlar al Municipiului București, a detaliat, la Gândul Live, documentul care conține propuneri pentru strategia de întoarcere la școală a elevilor reluare a cursurilor și atribuțiile instituției pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus.
Potrivit Marinei Manea, documentul apărut în spațiul public, ce include propuneri pentru revenirea la școală a elevilor, este un document intern al Ispectoratului Școlar al Municipiului București, care a fost transmis Ministerului Educației și Cercetării. Școlile sunt închise începând din 11 martie.
„Este un document intern al ISMB, pe care ni-l asumăm, evident, intenția noastră nu a fost aceea ca acest document intern, repet, să apară în spațiul public. Nu am aflat sursa deocamdată, dar nu înseamnă că nu ne asumăm acel document, pe care l-am transmis Ministerului Educației și Cercetării, după cum fiecare inspectorat școlar județean a transmis un document similar, poate cu alte propuneri”, a declarat Marina Manea, inspector școlar general adjunct ISMB, la Gândul Live.
Marina Manea a detaliat argumentele din spatele propunerii de a forma grupe cu cel mult 15 elevi.
„Dacă întoarcerea în sălile de clasă a elevilor se va realiza gradual și vom începe cu elevii din clasele a VIII-a, respectiv a XII-a, lucrul aceste (prezența a 15 elevi în clasă) nu e imposibil de realizat. Există spații suficiente pentru a realiza această distanțare și pentru a-i împărți pe grupe pe acești elevi. Am luat în calcul diferite scenarii și noi. Dacă se vor întoarce doar elevii din clasele terminale, dacă va exista posibilitatea să se întoarcă și ceilalți, de aceea am făcut aceste recomandări și știți foarte bine că decizia aparține Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și decizia finală, Ministerului Educației și Cercetării”, a subliniat inspector școlar general adjunct ISMB.
„Noi știm, la acest moment, un lucru: noi, ISMB, trebuie să comunicăm cu autoritățile locale, de sector și să ne asigurăm că există, la momentul discuției și pe mai departe, stocurile necesare pentru dezinfectarea spațiilor. De asemenea, știm că trebuie să le punem în vedere autorităților locale să existe materiale igienico-sanitare pe holurile școlii, că trebuie să existe mănuși, măști, mai ales pentru elevii care nu au posibilități financiare, deci preocuparea noastră trebuie să meargă în această direcție, în a identifica soluțiile necesare pentru ca spațiile să fie dezinfectate”, a detaliat Marina Manea.
„Sigur că ne vom descurca cu personalul de îngrijire care există în școli și, într-un asemenea context pe care îl traversăm, eu sunt convinsă că toată lumea va pune umărul astfel încât lucrurile să meargă”, a precizat inspector școlar general adjunct ISMB.
„Depinde foarte tare de scenariul final, ca să putem festiona lucrurile. Ne-am gândit la situația în care se vor întoarce și ceilalți elevi, care învață în două schimburi. Sunt foarte multe școli unde se învață în două schimburi. Punctual, la nivelul Bucureștiului, sunt și 12 unități de învățământ unde elevii învață în trei schimburi, deci e foarte important scenariul final ca să ne putem adapta și noi acestuia și să identificăm pe mai departe soluții, dar ne gândim de pe acum la ele”, a conchis Marina Manea.